Befejeztem a New California modot, kb. 25 óra után többnyire pozitív tapasztalatokkal - az írás szemre hosszabb negatív része ellenére - pár meglátás a teljesség igénye nélkül:
[+]
- Bőséges, igényesen megírt sztori, dialógusok, lore, alaposan megágyazott setting (a tudós irányultságot választva kerek igazán)
- Teljes játékokat megszégyenítően hosszú, non-lineáris fősztori, tényleges döntésekkel, számos (vég)kimenetellel
- Életszagú főbb karakterek, kidolgozott háttértörténettel, motivációkkal, differenciált személyiséggel
- Nagyrészt színvonalas voice acting
- Extra rádió állomások
- Pár hatalmas, nehéz, korlátozott tölténnyel rendelkező, értelmetlen, de szájtátós heavy weapon ^^
[-]
- Kevés side quest
- Nagyritkán gyenge voice acting
- A főcsapásról letérve érezhetően kevésbé kidolgozott itt-ott bugos világ, kevés emlékezetes, felfedezni érdemes helyszínnel, értéktelen loottal
- Alig rendelkezik kereskedővel a világ és a készletük sem frissül, csak nagyritkán a fősztoriban továbblendülve, world state váltásnál
- A minél teljesebb élményhez elengedhetetlen a magas intelligenciájú és karizmatikus kari, számos döntési helyzetben kulcsfontosságú a legelőnyösebb kimenetelek eléréséhez...ami szerencsére nem zsákba macska, már az első pár órában nyilvánvalóvá válik és később sem változik. Ha a többi S.P.E.C.I.A.L. tulajdonságra mégis szükség lenne elvétve, akkor tudatosan mentve és visszatöltve ruhákkal, chemekkel és magazinokkal összecsalható a szükséges szint, ha egyik tulajdonság kiindulási pontja sem rosszabb a középszerű 4-5-nél.
- Többnyire nagy partyra (a prologue után akár rögtön 7) és az alapjátéktól megszokottnál gyakran népesebb, nyílt harcokra építő shooter élmény, korlátozott lopakodós gameplay lehetőséggel
- Rengeteg skillnek semmiféle haszna az esetleges harci előnyeiken túl, például Explosives, Medicine, Lockpick, Unarmed, Melee Weapons, Survival, Sneak...szóval a teljes lista felét nyugodtan tel lehet felejteni. Ha van magas Speech, Science és Energy Weapons vagy Guns skilled, akkor nagy bajod nem lehet.
- Fogalmam sincs hogy miképpen lehet power armor tréninghez jutni, az NCR fősztori nyomán nem volt rá lehetőség, pár különböző faction-ös, de ugyanúgy kései sztoris YouTube végigjátszásba belenézve mások is mezei armorokban mászkáltak...
- Rengeteg jobb ruha, felszerelés, erős fegyver és mod elérhetetlen a kereskedőknél, még magas karizmával meggyőzős pult alatti inventoryval sem. A plasma rifle kb. a játék utolsó 30 percében lett meg, Anti-material rifle az utolsó 5 percben. Ranger ruha is az NCR végigjátszás ellenére csak halott rangerről lopva az utolsó órában. Fegyver modok terén is furcsa volt a helyzet, például Sniper Rifle nem volt kapható egyetlen kereskedőnél sem a végigjátszásom során, de aranyáras hangtompítót már vásárolhattam volna hozzá az első pár órában, különféle drága fegyver moddal együtt, amelyekhez persze fegyvert nem tudtam szerezni. Mire sok-sok óra után lett Sniperem, a world state változás nyomán frissült a kereskedő inventory, de már nem árult Sniper hangtompítót...de legalább elérhető lett a nemkülönben aranyáras, plusz pár töltényes tár a használhatatlanul gyenge Varmint rifle-höz. -.-''
Egy szó mint száz, aki az erős handcrafted fősztori élményért, karakterekért játszaná ezt a modot, mindenképp adjon neki egy esélyt, de aki az utóbbiakat feledné, el szeretne veszni a világban, felfedezne, lootolna, a harcos élményt venné előre, lövöldözne, csapkodna, dobálna, inkább csalódni fog...arra ott lesz mondjuk a Fallout 76, vagy bármelyik gyári cím. :)