Fallout 1-ben is gyorsan Game Ower volt, ha rossz helyre tévedtél... már a Valultból kilépve bele lehetett futni szupermutáns őrjáratba, ha nem a megadott két irányt követted, hanem elindultál" felfedezni"., és sikerült a mutánsok útjába kerülni.
Ott is ugyanúgy megvolt az, hogy nem tudtál kinyitni zárakat, terminált feltörni, kifizetni egy jobb fegyver árát - vagy vissza tértél oda később, vagy hanyagoltad.
Az meg fejlesztés technikai kérdés volt, hogyan oldják meg azt a problémát, amit a Fallout 3-ban sokan kifogásoltak: nagyon hamar lett "félisten" szinten a karakter. Erre nem találtak jobb megoldást, csak azt, hogy a NV-ban csak minden második szinten lehet perket választani.
Biztos lehetett volna jobban kidolgozni a rendszert, de ahogy írtam, én nem igénylem a tökéletest, megelégszem azzal, ha valami jól működik, és azzal, hogy rengeteg a választható perk, a lehetőségek száma növekszik, és bizonyos döntések meghozatalára készteti a játékost azzal is, hogy nem választhatja az összes perket, válogathat a lehetőségek közül.
A Fallout 4karakter-fejlesztési rendszere nekem semmivel nem szimpatikusabb, sőt szerintem nem is jobb, mint a New Vegasé, legfeljebb másabb, de volt néhány év gondolkodási idő, hogy miben változtassanak az elődökhöz képest.