Szánj rá időt, és szintlépéskor, amikor perket választhatsz, nézd át a lehetséges perkeket, azokat is, amelyek az adott karakter előtt zároltak.
Ezt már a kezdéskor meg kellett volna tenni, ha specializált karaktert szeretnél, egy 20-as szintig átlagosnak mondható lövész fejlesztés után már nehéz lopakodó közelharcossá átnevelni ezt a karit, de egy másikkal újra kezdve nem járhatatlan az elképzelés, de jóval nehezebb az útja, mint egy orvlövészek.
Orvlövésznek kell egy jó fegyver, megfelelő képességek, perkek, ED-E, és Boon és már olyan távolságból támadhat, ahonnan még nem is látják.
ED-E buffja bejelzi a lényt, Boon bevilágitja.
Zárt térben annyi a módosulás, hogy ott nem lehet mindig lesből támadni, kell egy karabély, vagy sörétes, de a perkek többsége azokra is hat.
Lopakodó közelharcos teljesen más fejlesztést igényel, kell hozzá az unarmed, és a közelharc is néhány fontos perk miatt (pl ninja).
A végeredmény erős kari lehet, de az odáig vezető út nehéz, sokkal inkább meg kell gondolni, kinek megy neki, mint egy lövésznek, akit lehet meg sem tudnak közeliteni, már vége is a harcnak.
Unarmed képességekkel lehet tanulni néhány támadás kombót, amit megfelelő mozdulat sorral lehet elő hívni - érdekesebbé teheti a stílust, de nem elég csak célozni és lőni.
Közelharcos a Fallout sorozatban csak akkor működik, ha szereted minden nehézségével együtt, és kitartasz a választott ösvényen, ami olykor nehéz, őszintén szólva, én fel is adtam, a lövész áll közelebb hozzám, lehet az hagyományos, vagy energia fegyvert használó...
A lopakodás nekik is hasznos perkeket tesz elérhetővé, de nem kell testközelből pofozkodni, cazadorokkal, halálkarmokkal (amivel, ha nem végzel 1-2ütéssel, vége a harcnak)