- Lockpick-re fölösleges a 100 pont, meg kell tanulni magazinokat gyártani, és 90 (vagy 80) locklickkel nyitható a 100-as zár, a pontokat tedd jobb helyekre.
- Gun .. az már lehetne most 100-as, kell is, mert elég furcsa "olvasgatva" lövöldözni
- medicine fejleszd, ahogy tudod, nem ez a llegfontosabb, de időnkét hasznos, tehát kell (stimpack készítés nem a tudománytól függ?)
- tudomány esetében ugyanaz a helyzet, mint a lockpicknél - magazinnal is lehet 100-ra felhúzni, ha szükséges
- javítás, szintén lehet buffolni olvasással, de az "engedékeny javítás" perk 90-es szintet igényel (ha fel alkarod venni)
- kereskedés, 70-es szinten fel tudod venni a perket, amivel túlterhelten is lehet gyorsutazni, a DLC-k végigjátszása után kifejezetten hasznos, ha nem akarod lépésben átgyalogolni a térképet
- túlélés... van, akinek érdekes, mások számára hanyagolható, rengeteg a craft lehetőség, és vannak érdekes perkek hozzá, amelyek szintén nem alapvetőek, de karaktertől függően lehet hasznos (lövésznek kevésbé, közelharcosnak annál inkább - tehát rendben van, ha nem survival módban játszol sokadlagos)
Tudomásul kell venni, hogy ez a játék nem arról szól, hogy minden küldetésre perfekt kész alacsony szinten a karakter, mert akkor nem lehetne szabadon bolyongani, zárt pályákon előre meghatározottan kellene fejlődni minden karakternek - vagyis a lényege változna meg a játéknak.
75-ös zárat ki lehet nyitni 55-ös lépességgel, annyit kell eldönteni, hogy mennyire fontos egy-egy képesség fejlesztése, pl a medicine rovására simán lehetett volna a tudományt fentebb nyomni (amii nem azt jelenti, hogy így nem jó, de akkor el kell fogadni, hogy egyenlőre kevés minden terminálhoz - lesznek majd 100-asok is)
Speciel a Grafokat legegyszerűbb úgy lebuktatni, hogy kiirtod őket :-)