Átnézve a táblázatot, játszva az elődökkel, még mindig fenntartom, hogy hiányzik pár fegyver, aminek megvolna a helye, mert így hiányos a táblázat - ill. nagyon túl van tolva pár darab, hogy ezeket a réseket kitöltsék.
Az elődökben jóval hangsúlyosabbak voltak maguk a special pontok és a perk-ek, míg itt szinte minden a skill %-okon múlik és a perk-bőség miatt azok is degradálva lettek. Sajnos, a játékban a %-igények nem lettek kellőképpen átnézve, kijavítva és egymáshoz idomítva, így bizony gyakran előfordulnak durva és fölösleges kiugrások az igényekben, amik nagyon visszavetik a játék folyamatosságát, játszhatósági élményét.
A másik: ne kezd már te is (most a másik oldalról, mint Fantuszék) -> végig azon bánkódok, hogy az adott helyszínre érve még nincs arra kész a karakterem (lockpick, science, speech) és legfeljebb lődözni tudok (ha nem OP-k az ott lévő ellenfelek) és a hozzá tartozó küldetés hiányában még rengeteg dolgot el is vesztek ezzel - legfőképp XP-t!
Milyen helyre menjek, ha nem ismerem a terepet?
Betévedek oda, ami útba esik... (sosem úgy, hogy rájuk rúgom az ajtót), aztán nagyot koppanok, hogy ide 1-2 dolog még jó volna a karakteremnek, ha meg szeretném oldani - lehetőleg erőszak nélkül, hogy ne legyen már mindenki az ellenségem a játék legelejétől fogva.
Én tehetek arról, hogy már nem maradt elég ideje a fejlesztőknek átnézni és megfelelően összerakni, belőni a dolgokat (fegyverek, helyszínek, küldetések)?!
Ez egy 90%-os bétának elmegy, amit már demózni lehetne, de jócskán akad még benne sok KISEBB dolog (igen, ez a legidőigényesebb feladat: a fejlesztő is ezen spórolt), amin finomítani kellene/kellett volna - a játék eleje és a vége megvan, már "csak" a közbenső részét kellene kidolgozni, rendbe rakni, egymáshoz igazítani.
Arról sem én tehetek, hogy egyre lejjebb adják a kiadók és mára már a még komoly stabilitási hibákkal küszködő (pre-)alfákat is teljes árú késztermékként (preorder) szórják ki a nagyközönségnek és ezek mellett már-már Isteni remekműnek hat ez a befejezetlen alkotás!
A Light machine gun 5,56-ot használ és ugyan a dps-e már jó volna, de ezt kis alapsebzésekből rakja össze (közepesen páncélozott célok ellen már kérdőjeles az alaplőszerrel), ill. a pontatlansága (vö CZ57) végkép a kispadra űzi.
A F2-ben a Bozar legalább sebzett, megérte érte "lemenni", itt legfeljebb a kevéssé páncélozott célpontokig bezárólag (volna!!!, ha nem kéne már ehhez is 100 pötty) használható.
A Automatic rifle már kezdene jónak látszani, de ennek van a legkevesebbet sebző lövése a .308-asok közül, ráadásul a rettenetes szórása és kis tárkapacitása végképp az "inkább ne piszkáld" kategóriába helyezi.
A CZ57-nek az alapsebzésével volna a legnagyobb baj, így ez is kiesik a használhatók élmezőnyéből.
Sz'al, normális, 7.62-es, vagy nagyobb űrméretű géppuska nincs is a játékban!
Helyette van mininuke és sorozatvető a gránátokhoz...
A Survivalist's rifle nézne még ki a "legjobban" az 'automata fegyver nagyobb alapsebzéssel' kategóriában, de a kis tárkapacitása és viszonylag kicsi dps-e ezt sem engedi a csúcsra jutni...
Ha meg összehasonlítod a szolgálai puska és rohamkarabély alapsebzését, akkor azt látod, hogy a legkisebb/legelső pisztoly-kategóriával egyezik meg...
Tehát, összesen marad a this masine és az all-american, de ezek is inkább csak másodlagos, a "köz" ellen használatos fegyverként!
Ezek után még mindig fenntartom, hogy nem kis kidolgozatlanságok és csúsztatások maradtak a játékban!