* Vegas városát nem érték nukleáris csapások, így a hatalmas épületek közül szinte mindegyik áll még, a város tehát szinte érintetlen.
* A történetben a három ellenséges frakció a New California Republic, a Caesar's Legion és New Vegas lakói.
* A játékos nem Vault-lakót fog alakítani, de kapni fog egy Pip-Boyt egy Vault lakótól. A fõhõs egy futár, akit magára hagytak a sivatagban és egy barátságos robot menti meg.
* A VATS-ban most már a közelharci fegyverek (botok, golfütõk, stb.) mind sajátságos speciális mozdulatokat kapnak.
* A Hoover-gát is szerepel a játékban, ez látja el árammal a várost
* Lesznek ostoba és intelligens szupermutánsok, az elit osztályt a Nightskin-ek fogják jelenteni.
* A New California Republic fõbázisa a McCarran reptér; Ceasar's Legion fõhadiszállás a Vegas leszállópálya; a szupermutánsok pedig egy Black Mountain nevû helyen tanyáznak majd. Helyet kapott egy Fremont és egy Primm nevû város is. A PC Gamer állítása szerint az 51-es körzet is jelen lesz a játékban.
* A képességek most már nagyobb hangsúlyt fognak kapni a beszélgetések során. Például egy magas robbantási szakértelemmel rendelkezõ karakter beszélhet majd a robbanóanyagokról, vagy egy robbantásról, ha a helyzet úgy kívánja.
* A Barter képesség segítségével most már nem csak a bolti árakat lehet lejjebb tornázni, hanem a jutalmakat is meg lehet növelni.
* Minden városhoz kapcsolódik majd egy Reputation (hírnév) mérõ, mint a Fallout 2-ben. Emellett a Karma is megmarad.
* A követõinknek kiadhatunk majd olyan utasításokat, mint "Maradj", "Kövess", "Támadj".