Itten, konkrétan atom dráma van! Azt elhiszik, hogy az EB címre törõ Michelisz a felvezetõ körben Rodával ütközött és sóderben kötött ki? Elhiszik, hogy az utolsó kockából indul, teljesen esélytelenül a pontszerzésre? Elhiszik? Nem? Nos, kezdjék elhinni nyugodtan, mert itt ez van. Elmehet az EB cím!
Michelisz elõnye jelenleg 11 pont, mögötte az olasz Pedala lohol szintén a bajnoki címért. Õ ma a hetedik lett az idõmérõn, hazai pályán fut, és ezt a 11 pontot elég könnyen bekaszálhatja két futamból és akkor konkrétan végünk.
Ja, és azt elhiszik, ha azt mondom, hogy az a Wéber Gábor, aki tavaly ilyenkor búcsúzott a SEAT Leon EuroCup-tól Monzában a sóderágyban, és azóta kétszer ült SEAT-ban, úgy 10 kör erejéig, ma majdnem megnyerte az idõmérõt, úgy, hogy ezredre egyforma idõt futott Rossival? Ezredre! Emberek, ez milyen teljesítmény?
És sajnos azt is el kell, hogy higgyék, hogy Rossi az utolsó körében még hozott két századot, értsük közösen: 2 századot! (Az mennyi? Ennyi?) Így övé a pole, mi meg robbanásig feszülünk, de mosolygunk és nem túl õszintén.
Mi van itt?
Hatvani a 3., Bárkovics a 16. idõt futotta, Andrea Larini a 9. helyen végzett.
Hogyan szerezhet Michelisz mégis pontot? Hogy lehet mégis bajnok? Van egy tervem…!
Persze, alapvetõen lehetetlen terv, hiszen a rajtrács elején ugyan van zengõs, Wéber Gábor személyében, aki rommá szélesedve foghatja a sort, amíg Norbi zárkózik. Igen, de Pedala csapattársa is aktív lesz várhatóan, aki majd Norbit akarja lassítani a mezõnyben, szintén rommá szélesedve. De ez csak egy lelkes elmélet, hiszen hiába fogná a sort Wéber, ha egyszer Pedala Norbi elõtt megy, Wéber tehetetlen és hajt a saját motivációja után, hajrá!. Michelisz egyébként nem egyszer bizonyította(Brno, Brands Hatch), hogy a végérõl is tud versenyképes lenni, igaz nyerni innen szinte lehetetlen, de pontokat lehet gyûjteni, és az elég lehet. Elég lehet, de Gábor élete egyik nagy lehetõségéért hajt, egy WTCC-s jutalom versenyért, amire minden esélye meglenne, ha õ szerezné a hétvége legtöbb pontját.
Az okosság nem más, mint a második futamra játszani. 21. pozícióból lehet egy orbitálisat könnyülni a 8. helyig, de nem tovább, mert az holnap az pole-t jelent és talán azzal már biztosan elegendõ pontokat tud gyûjteni. (Tudják, a második futamon fordított rajtrács az elsõ nyolcnak.) Ha Pedala és csapattársa nagyon ügyesen halad, akkor, éppen Norbi elõtt fognak beérni, ami nekik süti, de nekünk meg torta, ugyanis a fordított rajtrácson már mögötte lesznek, és akkor versenyben nem fogják meg az biztos.
Az még egy jó "B" terv, ha Norbi egyszerûen kitolja az autó szemét, és meghámozza a mezõnyt, de az meg eszi a gumit, a technikát.. Nekem ez is jó verzió, csak mûködjön, de mennyivel jobb kombinálni nem?
De, ehhez akkora együttállás kell, mint az egyforma számokhoz a bolgár lottón. Azt hiszik viccelek?
Akkor most ezzel a remek tervvel odamegyek a fiúkhoz. Ha lesz este cikk, nem téptek szét, ha nem akkor nem volt jó ötlet és a Curva Rivazzába temessenek.
16.20-tõl rajtolunk, a futamot ma nem közvetíti az EuroSport, de az eseményeket itt nyomon követhetik: live timing.
Holnap viszont igen, kapcsolják be tévéiket már 10-tõl, és hangolják a EuroSport2-re, 10-11 között mindkét futamot leadják, a másodikat élõben.
Az év legfontosabb két futama, ki hitte?
Én nem. Bocsánat!
Nyilatkozatok:
Michelisz Norbert:
A felvezetõ körnél nekem jött oldalról Roda, akkor azt hittem, hogy nagyon összetörte az autómat, de szerencsére csak az ajtót találta el. Utána pedig... nem tudom. Új volt a fék, és... Sajnálom, hogy így alakult. Azon vagyok, azon leszek, hogy a versenyen ilyen hibát még egyszer ne kövessek el. Megbocsáthatatlan, nem tudom, hogy fogok így a csapat szemébe nézni. Nem szeretném azt a munkát elrontani, amiért egész évben dolgoztunk. Egyértelmûen az én hibám volt.
Wéber Gábor:
Mind a két baleset elõttem történt, az is amikor belementek és az is, amikor beesett a sóderbe is. Akkor ott nem úgy koncentráltam, ahogy kellet volna, mert éppen a Gyuszinak ( Monori Gyula - fõszerelõ), mondtam rádión, hogy mi történt. Az elsõ mért körön volt két hibám, de aztán megfutottam az 1:57.644-et, amivel az élre ugrottam. Bejöttem a boxba, az utasításnak megfelelõen. Mivel nagy volt az elõnyöm, nem tudtam, hogy újból kimenjek-e. Majd három perccel a vége elõtt úgy döntött a csapat, hogy menjek ki új szettel. Tudtam, hogy hol volt az elõzõ körömben a hiba, hol tudok még javulni és ki akartam még próbálni.
Igazából most érzem a fél év, egy év kihagyást. Dolgoznom kell azon, hogy fejben összerakjam ezt a versenyt, a tempóm megvan, a ritmusom még nincs meg.
Az elsõ sorból indulok délután, nem tudom melyik oldalról, de nem szabad hibáznom. Nem akarom elkiabálni, de a rajtoknál jó vagyok, most délután csak egy ember lesz mellettem, és nem elõttem. Biztos nagy lökdösõdés lesz, Pedalara is figyelnem kell, Murray pedig Norbira fog figyelni, hátulról fogja akadályozni, hogy feljöjjön a nyolcadik helyig.
Anniyt tudok most tenni, hogy Pedala ne tudjon megelõzni.