Ez nincs egészen így. A hírügynökség tudósítói hálózatot tart fenn, ami nem ingyen van, azaz van nem kis költsége. Más meg ingyen átveszi a cuccost és felhasználja, ezzel reklámbevételt generál magának. A blogger a saját maga által készített tartalomból éljen meg, ne abból, amit máshonnan összeszed.
Az érem másik oldala persze az, hogy a hír nem lehet valamely cég magántulajdona. Jó vicc lenne, ha olvasok valamit a neten vagy akár az újságban, de csak jogdíj fizetése ellenében mesélhetném el másoknak - márpedig egy blog nagyon hasonló ehhez. Tudom, a jogvédõk már ezen spekulálnak...
Talán különbséget kellene tenni a hír és az elemzés között. A hír mindenkié, hiszen úgyis elterjed, a blogger max. kissé gyorsítja a terjedést. Az elemzés már más, azt védheti a szerzõi jog, de nem úgy, hogy fizetni kelljen érte. A megoldás valahol az lenne, hogy a blogger köteles legyen megadni a hír vagy elemzés forrását link formájában is. Ezzel még növelheti is a hírügynöség látogatottságát.