A C csupán egy programozási nyelv, amin megírod a programot, azt pedig lefordítja a fordító egy adott géptípusra. A C mint nyelv nem igényli a hardware architektúra ismeretét. De az jelentõsen más kérdés, hogy mire fejleszt az ember.
A konzoloknál, mint beágyazott rendszereknél(bár Dreamcastnél újabb nagygépre még nem láttam forráskódot), közvetlen hardware hozzá férés van, amelyeket többek közt hardware regiszterekkel lehet manipulálni. Míg PCn az oprendszeren keresztül érhetjük el ezt.
A fejlesztõi géphez kapott devkit, tulajdonképp egy függvénykönyvtár. De ennek ellenére a hardware ismerete mindenképp szükséges. No persze nem kell fejbõl tudni hogy az 0x6000000 címnél kezdõdik a videomemória, mert ha úgy van a devkit elrejti, de a programozó idõvel úgy is megjegyzi mert számol ezzel azzal. Meg míg tanulja, addig nem árt megérteni a devkit mûködését, de utánna sok funkciót úgy is kivált a devkit.
A bonyolult hardveres dolog meg végképp hülyeség. Saturn, N64, PS2 és PS3, mind nehezen programozhatóak voltak. Ugyanakkor a teljesítménnyel ez nem függ össze, mármint a bonyolult hardware felépítés. Ott van pl a Dreamcast:
SegaTech szerint, 10 milliót ígértek elõzetesen a Dreamcastnek, ami reálisan a PowerVR miatt végül is 7 millió. Egy kis kalkuláció után(mivel 7 millió polygon a Dreamcast 8MB vid memóriájához sok) végül arra a következtetésre jutottak, hogy 3millió poligon egy reális szám. De egy olyan egyszerû hardwaren mint a Dreamcast a legtöbb programozó örülhetett, ha egy milliót ki tudott préselni a harwarebõl.
Tehát egy egyszerû hardware kihasználása is nehéz feladat, nemhogy még egy jóval összetettebbé.
És a legnagyobb butaság amit írsz, az a programozók tudásának számonkérése, holott inkább a munkaórák számonkérésébe kellene gondolkodnod. Lehet, hogy csodákat képes kihozni egy-két programozó a PS3ból, de míg abból csodákat hoz ki, lehet, hogy le zavarna 2 X-es projectet annyi idõ alatt.
Ezen kívûl egy rendszer annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, és hiába ott egy bika cell, ha esetleg a videochip meg visszahúzza. Márpedig a PS3nál én nagyon ezt érzem. Lehet, hogy a Cell át tud vállalni feladatokat a videochiptõl, de kérdéses még a memória sávszélességek nagysága, honnan hova mit mennyi idõ alatt. Én ezekkel nem vagyok tisztában, de tény, hogy a helyzet nem olyan egyszerû hogy van egy cell-em és viszont látásra.