A két konzol architektúra totálisan más. A PS3 kis magja nem jelent automatikusan kisebb teljesítményt. Optimalizált kódnál a cell-es PS3, még egy 6 általános magos CPU-val ellátott X-nél is többet tudhat, akár.
Itt jöhet elõ a külön memória terület elõnye. Egyszerûen a CPU mûveletei nem okoznak sem sávszélesség kiesést sem latency-t a GPU mûveletekben a PS3-nál, és fordítva!
A cell kis magjai akár grafikai mûveletekre, post effektezésre, vagy shader mûveletekre is használhatók, de akár fizikát vagy AI-t is lehet velük számolni, anélkül, hogy a GPU-nak várni kellene a memória használatra.
Másrészt az X-nél a memória vezérlõ nem hogy közös memória terület fölött rendelkezik, hanem egyenesen benn csücsül a GPU-ban. Ergo a CPU összes forgalma is rajta keresztül megy! Mondjuk ez alapból nem sok, de minél több adatot, és pláne minél összetettebb feladatokat kell a CPU-nak végeznie ez annál nagyobb "kieséseket", extra várakozási idõt, okozhat a GPU-nak.
Szal ha ilyen összetett mûveletekre nem használják az új magokat, mert ott a nagyobb teljesítményû GPU erre, akkor egyrészt felesleges a 6 mag, másrészt ha használni akarják ilyen fõleg grafikai dolgokra, akkor meg az egyesített memória sávszélessége lehet, hogy kevés lesz, esetleg nem is nyújt annyival nagyobb teljesítményt a rendszer, mint ahogy az papíron kinéz.