Szerintem meg jóval inkább arról van szó, hogy minél nagyobb bevételt akarnak szerezni, ezért ráálltak arra, hogy minél egyszerûbben, minél kevesebb ráfordítással egy szép, pergõs játékot kiadjanak. Az AI, fizika gyakorlatilag amennyit fejlõdött az elmúlt 2-4 évben a 0-val egyenlõ, a lehetõségek is maradtak kb. ugyan azon a szinten (kateógriákon belül).
Minél több minden van a játékban, hatványszerûen nõ a hibalehetõségek, bugok száma, és irányításban is meg kell oldani, stb.
Nemigaz, hogy ilyen játékokra lenne igény, még talán konzolosok körében sem, PC-n átlagosan biztosan nem (és nem is fogynak úgy, aminek valószínûségem, ez az egyik oka a gyenge minõség és a pc-k nem kihasználtsága miatt).
CoD -ot is többen szidják a túlságosan arcade multija, meg a csõszerûsége miatt, szerintem többen mint amennyien játszanak vele és nem szeretnék ha kicsit realisztikusabb, nagyobb szabadsággal lenne (tehát aki szerint így tökéletes ahogy van).
Arma 2 -ben is egy vicc a könnyû, illetve a közepes fokozaton is, bekeretezi a társakat, hudon mutatja a kiválasztott célok helyét (utóbbi mondjuk 1-ben is volt), stb.
CoD 4-ben a lehetõségek száma, AI, fizika és szinte minden ugyan olyan mint már az elsõ részben, csak a helyszínek, kidolgozottság, grafika változott (amihez hozzá kell tenni, nagyon értenek a fejlesztõk, és ezen gyengeségek ellenére zseniális és lenyûgözõ, 1x végigjátszásig).