"Ez hülyeség, azonos kategória esetén semmivel sem drágábbak, mint a konkurencia gépei (sõt, néha olcsóbbak is).
A MS reklámokban még véletlenül sem azonos kategóriájú gépeket hasonlítanak össze."
Az atlag apple termekek kozepkategoriasok, tehat a kozepkategoriaval kell osszehasonlitani oket. A pro termekek termeszetesen felsokategoriasok, viszont meg igy is dragabbak valamivel, mint egy azonos gyartosorrol lekerulo (egyebkent meglepo modon alkatreszkompatibilis) hp termek. Megneztem az apple es a hp webboltjat. Mondjuk az, hogy a legdragabb hp gephez hasonlot nem arul az apple meg ertheto, viszont az azonos teljesitmenyu munkaallomasaik kozel azonos arban vannak. Az apple oldalan a macosx-et es a design-t kell megfizetni, a masik oldalon a windows licenszet. A dontes alapja alapvetoen az kell, hogy legyen hogy a futtatni kivant szoftverek milyen operacios rendszer alatt mennek. Ha csak macosx alatt, akkor apple, ha viszont windows alatt akkor barmi mas ami olcsobb. (kiveve ha valaki kifizeti a macosx-et csak azert, hogy vegul xp-t futtasson az egyebkent design-os gepen)
"Egy Audi-hoz képest olcsóbb egy Suzuki, de ha a Suzuki ilyen reklámokkal jönne, mindenki kiröhögné."
Nem rohognek, hanem megvennek az autoikat. Nem a gazdagok es nem a szonobok, csak a tobbseg, akinek nincs masra penze vagy nem akarja erre kolteni. Ez boven eleg. A legtobb gyarto (pl. a microsoft) boven megelegszik a piac es a penz 80-90 szazalekaval, az nem zavarja ha nem o legjobb.
Egyebkent meglepo, de legjobb termekek ujabban valamiert azoktol a gyartoktol jonnek, akik a nyugati cegeknek is dolgoznak. Pl. az asus vagy az msi a kommersz termekek kategoriajaban valamiert jobb es nepszerubb dolgokkal tudott kijonni, mint az apple vagy a hp. Az apple sikerenek kulcsa a nepszerusege, tehat az, hogy mindenki olyat akar, mert az trendi. A hp meg az uzleti rendszereibol el, ahol az apple nem akar versenyezni. (elotelepitett windows nelkul mondjuk nem is tudna)
ps: Az iphone tulajoknal azt vettem eszre, hogy ha van valamilyen feature ami hianyzik a keszulekbol, de mar egy kozepkategorias termekben is benne van, akkor azt mondjak, hogy nincs ra szukseguk. Ennek ellenere ha megis bekerul egy kesobbi termekbe, akkor unneplik es csak ezert veszik meg az ujabbat is. Ez a kognitiv disszonancia es felismeresenek hianya valoszinuleg a jo marketing-nek tulajdonithato, vagy egyszeruen az apple vasarlok mentalitasanak. Egyebkent a modszer mukodik, a vege fele eveken at joreszt ez tartotta eletben a kelet europai kommunizmust is. Az emberek egyszeruen hisznek az apple termekekben, fuggetlenul a valosagtol.