Amúgy meg ki merem jelenteni, hogy valahogy ezekbe a régi dízelekbe jobban lehetett érezni az erõt...
Hiába mondjuk csak 120 lóerõ, de azt annyinak is lehetett érezni.
Lehet a turbó lyuk miatt, mert 2000 fölött hirtelen megjött az erõ, Vezettem sok mai modern dízelt 140, 163, és 170 lóerõben, és szinte ugyanúgy ment mindegyik.
A nyomatékgörbe teljesen lapos, ezért nem érezni annyira az erõt, pedig biztos megvan az valahol, és gyorsulási adatnál visszaköszön, de az érzés akkor se az...
Meg gondolom a sok emissziós norma is közrejátszik a motorkarakterisztikában.
Tehát szinte mind1 milyen fordulaton megy, ugyanúgy húz 2 ezernél, mint 4 nél, ezért felesleges pörgetni.
De ez nem feltétlen rossz, SÕTT még jó is, de érzésre a régiek jobbak, azon a fordulatszámon, ahol egy átlagember használja elõzéseknél is, sokkal jobban tol.
Egyedüli hátrány a zajszint, ami engem nagyon zavar.
Meg hát ezekrõl a BMW motorokról az a hír terjedt el, hogy rosszak, mindig tönkremegy bennük valami..
Ez nem teljesen igaz, ha normálisan van használva, úgy ahogy az meg van írva, rendesen be kell melegíteni, ha meghajtottam, utána meg hagyni 1-2 percet visszahûlni.
Ha ezek be vannak tartva sose lesz baj.
Sajnos ezek a motorok az ilyen dolgokra nagyon érzékenyek, és sok cégvezetõnek, meg hülye magánembereknek, ez nem jutott eszébe, utána meg jöhetett a turbo meg hengerfejjavítás, stb...
Azért írtam ezeket le, mert van tapasztalatom ilyen téren, és egyáltalán nem rosszak ezek..