Ezek a motorok mivel túlnyomásos rendszerrel üzemelnek, így "bõven" mehet 100 fok fölé a vízhõfok, vannak típusok, ahol ez nem így mûködik, ott kevesebb a forráspont.
De Opeléknél ez a "rendszeresített" megoldás.
Az, hogy az autó saját hõfok mérõje már a pirosban jár, mikor kapcsol a ventilátor, több okra is visszavezethetõ, és az már nem annyira jó, ugyanis ez a magas hõfok jelzés már erre az autóra vonatkozik, ebben az esetben már magas a hõfok.
A legrosszabb eset, hogy valóban magas a hõfok, kezdõdõ hengerfej tömítés gondok, hasonló problémák.
Azért a hõfok jelzõ sem szentírás, csal az magában is valamennyit, de az is elõfordulhat, hogy az a jeladó a hibás, ami a magának a mûszernek adja a jelet, esetleg lehet, hogy nem is pont ahhoz való, hiába, hogy passzol bele.
De lehet, hogy az ad rossz jelet, ami a vezérlõnek adja a jelet, és késõn kapcsol a ventilátor.
Vagy nem nyit rendesen a termosztát.
Egyébként valószínûleg van több verziós termosztát is hozzá, teszem azt az egyik 95 foknál nyit, a másik 98 foknál, esetleg a harmadik 102-nél.
A jeladók gyakorlatilag a hengerfejben méri a hõfokot, ahogy a termosztát is ott van.
Az is lehet, hogy egy hûtõrendszer tisztítás is ráférne, az is segítene valamennyit.