a hivatalos oldal FAQ-járól gyorsan készítettem egy gyors fordítást
átnézni már nincs idõm, mert melóba kell rohannom, szóval hibákat, elírásokat tartalmazhat..
Hol fog játszódni az „UFO2Földönkívüliek: Árnyak a föld körül” története ?
A történet a földön fog játszódni, az eredeti UFO:ET befejezõ eseménye elõtt. Az Esperanza bolygó kolonizálásához vezetõ események elõtt.
Milyen az aktuális politikai helyzet a földön az idegen invázió idején ?
A földön 9 szuperállam foglal helyet: Északamerikai testvériség, Európai Únió, Orosz államszövetség, Ázsiai Szindikátus, Arab szövetség, Afrikai koalíció, ALBA – a délamerikai szövetség, Ausztrál Államközösség és Antartika szabad területe. Mindegyik szuperállamnak megvan a maga Idegen-ellenes erõi.
Az UFO2ET körökre osztott marad, vagy terveztetek valami új rendszer bevezetését?
Marad a körökre osztott rendszer, ami az elsõ részben is szerepelt.
Miért döntöttetek a körökre osztott rendszer mellett ?
Az XCOM:UFO Defense, a FALLOUT sorozat, a Civilization sorozat és persze a Heroes of Might and Magic sorozat is bizonyította, hogy a körökre osztott harc különösen megfelelõ a stratégiai játékok számára, és számos játékos szereti, hogy van ideje megtervezni a lépéseit. Ennek ellenére nem sok stratégiai játék rendelkezik ilyen rendszerrel manapság, annak ellenére, hogy még mindig sok játékos szereti ezt a játékmódot.
Amíg a taktikai küldetések körökre osztottak, addig a földkép valós idejû, igaz ?
Igen, pontosan így van! A földképen való játék teljesen valós idejû. A játékos valós idõben irányíthatja a légi is vízi erõit.
Vízi erõket mondtál ?
Az UFO:ET-ben nem voltak vízi erõk, s az eredeti XCOM:UFO Defense-ben sem.
Miért döntöttetek úgy, hogy implementáljátok a tengerészetet az UFO2ET:SoE-be ?
Mert az idegenek nem korlátozzák az aktivitásukat kizárólag a szárazföldre. A tengereket és óceánokat is terror alatt tartják. Elrabolnak embereket civil hajókról is (jachtokról, csónakokból, tankerekrõl és cirkálókról). Így a CAF elkezdte a repülõivel az óceánokat is védelmezni éppúgy, ahogy a szárazfölddel tette eddig. Manapság a légiszállító repülõk nem rendelkeznek önvédelemhez szükséges eszközökkel, mint például rakétavetõvel.
Hogy tudják megvédeni a civil hajókat, ha azok nem tudják megvédeni magukat ?
Valójában a légi szállítójármûvek az UFO2ET-ben nem csak sima szállítójármûvek lesznek, rendelkezni fognak fegyverzettel, VTOL rendszerrel és egyéb védelemmel a diszk-alakú ellenfeleikkel szemben. Ezek a védelmek segíteni fogják a cirkálót abban, hogy megvédje magát. Természetesen a fõ fegyverek ellenük továbbra is a vadászgépek lesznek. Vadászgépekkel támogatva a szállítórepülõd hamarabb képes lesz elérni a bajba jutott civil hajókat.
Az idegenek miért rabolnak el oly sok embert ?
A kutatások feltételezik, hogy a legintelligensebb és legrégebb óta létezõ idegen faj valamilyen betegségben szenved. A túléléshez szükségük van emberi testekre, meglehet pont vérsejtekre. Az idegeneknek szükségük van rá, s elveszik.
Az UFO2ET:SoE moddolható lesz ?
Igen, moddolható lesz, ahogy az eredeti UFO:ET is az volt. Tisztában vagyunk vele, hogy milyen sokan szeretik moddolni a játékukat. A játék nagy része egy könnyen megérthetõ és tanulható programozási nyelven íródott. Megbecsüljük és támogatjuk a moddolás iránt érdeklõdõket.
Gondoljátok, hogy az olyan moddoló közösségek, mint a www.ufo-scene.com látogatói elkezdenek majd ugyanúgy moddokat készíteni az UFO2ET-hez, ahogy tették azt az UFO:ET-vel is ?
Reméljük. Ezek a játékosok azért készítettek modokat, mert élvezték az eredeti UFO:ET-vel való játékot, s mert a játék mod-barát volt. Reméljük, hogy ugyanannyira fogják élvezni az UFO2ET:SoE moddolási lehetõségeit is.
Ez nagyszerûen hangzik. Van valami, amit tenni tudtok még azért, hogy megmutassátok megbecsüléseteket a modderek kemény munkája iránt ?
IGEN! Tervezzük, hogy minden modder kap egy másolatot az UFO2ET-bõl, ha felveszik velünk a kapcsolatot a játék megjelenése elõtt, amennyiben készítettek valamilyen komolyabb modot az eredeti UFO:ET-hez.
Egyik kedvenc UFO:ET modomat „Bman mod”-nak nevezik. Tervezitek, hogy igénybe vegyétek Bman, azaz Brandon Wallace segítségét az UFO2ET-hez ?
Ennek a modnak számos része belekerül az UFO2ET-be, beleértve a taktikai interfész fejlesztéseit, a fejlesztett taktikai és földképet, az idegenek mesterséges intelligenciát, a rajzásokat, és számos más dolgot. Számos sokak által kedvelt fegyver és felszerelés-módosítás is belekerül a játékba. Így hát mondhatjuk, igen, Brandon hozzájárult az UFO2ET fejlesztéséhez.
Milyen felszerelések fognak megjelenni az UFO2-ben ?
Hát, például az õrszemek. Ezek robotok az idegenek ellen. Az õrszemek követik áldozatukat, becserkészik és elpusztítják önmaguk felrobbantásával. Számos gránátfajta is elérhetõ lesz, mely azonosítja a földönkívülieket és az ellenséges egységeket.
A küldetések nem csak városokban, erdõkben, sivatagokban és bázisokon fognak játszódni, hanem hajókon és szállítórepülõkön is. Lesznek robbanó benzineshordók, rakéta-rakások, töltõállomások és különbözõ gépek a gyárakban, melyeket szétlõve felrobbanthatjuk a közelükben lévõ idegeneket..hacsak nem az idegenek teszik meg elõbb.
Az eredeti UFO:ET játékmotorja nem tartalmazott dinamikus fénykezelést. Terveztek ilyen az UFO2-be ?
Igen, implementáljuk a dinamikus fénykezelést az UFO2ET-be, hogy még látványosabbak legyenek a harci szituációk.