Hogy miért kellett ilyen sokat várni rá talán azért mert nem akartak egy félkész játékot kiadni ! :D
Habár kilép az Early Acces-böl továbbra is jönnek majd a hotfixek meg a patchek, hogy a fennmaradó bugokat és egyéb hibákat is kijavítsák.
A Grim Dawn Kickstarter Projectként indult 2012 júniusában és 480k dolcsi volt a cél na szóval mi ezt túlszárnyaltuk és végül 680k dolcsinál lett sikeres a project. Ugye a Grim Dawn a régi megmaradt Titan Quest fejlesztőiből és egy kis cég a Crate Entertainment tagjaiból állt összesen. A Grim Dawn-t kb 3 év 8 hónapig fejlesztették mire végre elérték amit akartak minden a helyére került és Official Full release lesz belőle majd. Ugye aki megvette a Grim Dawn-t még a Kickstarter project idején az részt vehetett az Alpha és Beta tesztelésben, kezdetben a játék kb 1,1 GB volt az Alpha idején, Beta idején 1,8 GB-2 GB volt, szép lassan haladtak a játékkal, újabb fejezetek, újabb Monsterek, Dungeonok, mapok. weapon armor szettek, Challengek, azt az idő múltával szép lassan minden a helyére került amit ígértek, új crafting system, több száz titkos helyek és Dungeonok, Crafting system, új skill system majd jóval később Devotion system, kaptunk újabb 2 class-t is az alap 4 class mellé, kaptunk még hozzá Ultimate Boss-okat is újabb 3 nehézségi fokozat, kb 1,5-2 havonta újabb Fejezetek, aztán a multiplayer kezdték fejleszteni habár ott még lehetnek hibák de erre ugyis jön majd a Hotfixek és a patchek is, majd az Official Full release elött új animated Intro and Outro, új Voice acting minden egyes NPC-nek, és végül az achik feloldása, nerfelés és balance-olás.
És ha minden igaz még idén jöhet a Grim Dawn elsö story dlc-je ha jól haladnak akkor már nyár közepén játszhatunk is vele.