Ha lenyitod az építőmenüt a városoknál, akkor az több szekcióból áll fentről lefele. Az első szekció a districtek/épületek, a második szekció az egységek és a harmadik szekció a spéci dolgok, mint pl. hogy ha van kutató negyeded, akkor az adott város termelését iksz körre átirányítod kutatásba (valamilyen hatékonysággal nyilván), illetve itt lesz majd, hogy űrhajót építesz, atombombát kutatsz, és itt van az a lehetőség is, hogy a lerombolt városfalat helyreállítsd.
A második kérdésed nem biztos, hogy jól értem, de szerintem az a gond, hogy a fal az csak egy védelmi szorzó. Van a város, annak van alapból egy védelmi értéke meg egy HP-ja, ha fal van, akkor a fal egyrészt plusz HP (külön soron, és a fenti bonyolult módon javítható) másrészt növeli a város védekező erejét. A fal nem gyógyul, a HP igen. Kivéve, ha körbeveszed a várost, mert akkor ostromlott város lesz, elvágod az utánpótlástól és nem gyógyul. Úgyhogy remélem az a válasz a kérdésedre, hogy egy 5 lakosú város, aminek nincs se districtje, se semmi komoly épülete egy sima ancient wallal elhullik, mint száraz levél az őszi szélben, addig egy 12 lakosú, három districtes, sok épületes város meg kemény dió, és nem adja meg magát az első két pukkantás után.
A bónusz kérdésre meg az a válasz, hogy a patcheket a steam mindig felrakja, szóval mindig aktuálisan tartja a játékot, egyedül a plusz tartalom nincs benne, a DLC-k. Amik ugye plusz népek, scenáriók. A rise and fall kieg is végülis egy scenario, mert új szabályrendszert hoz, csak ugye random generálható a térkép (többi scenáriónál adott a térkép ahhoz a szabályrendszerhez).
Sokat csiszolt az alap játékon az a kieg, azt amúgy beszerezted? :)