Rosszul közelíted meg. Modellező engine van és nem ilyen "józan ész". Ameddig szám és valszám modellezés van, addig lesz ilyen végeredmény. Pont.
A Civ I idején a nehézségi szint is befolyásolta a csatákat és ott még dmg sem volt. Poénból egyszer kipróbáltam azt, hogy 2. nehézségi szinten direkt nem alapítottam városokat 3 felett és nem csináltam semmit, hogy az MI hódítsa meg a világot. 1700 táján talált meg és lett háború. Én lovagkorban voltam, ő harckocsikkal. És ebből a helyzetből elfoglaltam az egész világot, mert visszafoglaltam nagy áldozatok árán egy várost és az automobile után elérhető lett az armor, mert a civ olyan, hogy nincs technológuia előfeltétel.... Volt pénzem venni 2-3 db-ot és még elfoglaltam ezt-azt. A nehézségi szint miatt az kevés egység szétcsapott minden támadót.
A combat bon. midifiert most már kiírja a játék adott szint felett, ide azért már eljutottunk...
Egyébként a Civ még ott érhetne el jobb (bár értelmetlen erőlködés) eredményt, ha a tech tree egyes elemei egységspecifikusan még hatnának egy csomó mindenre.
Pl. egy adott dolog kifejlesztése miatt promotion upgrade szerű lenne egységeknél pénzért. Tehát akkor nem két azonos armor csapna össze, hanem mondjuk az egyik oldalon bizonyos tudomány és pénz után korszerűbb harckocsi lenne, mert mondjuk a comp. kifejlesztése után mondjuk "ballisztikai számítógép" fejlesztés lenne alkalmazható az egységeknél. Lézer kifejlesztése után mondjuk "lézervezérlésű bomba" vadászgépeknél növelné a támadóerőt földi egységek és hajók ellen. stb.
Csak ezekkel az MI még inkább nem tudna mit kezdeni, de MP-ben számítana.