Ezek ilyen költői túlzások. :) Az 1-2-3-4-ben volt egy fejlődési íve az AI-nak, de mikor az 5. résznél dobták a négyzethálót a hatszögekért, és az egy mezőn lehet végtelen egység koncepciót az egy mezőn csak egy (katonai) egység lehet koncepciót hozták be, akkor ehhez nyilván alapjaiban új AI-t kellett építeni. Ez még nem sikerült, se az 5, se a 6 nem tartalmaz annyira hatékony AI-t, mint amennyire a 4 AI-je volt hatékony a régi módszerrel. Szóval ja, még fejleszteni kell az AI-t. Mondjuk a 4 is inkább csalásra volt kihegyezve, mint komplex dolgokra, szóval azért viszonylag homogén a dolog, úgyhogy ez inkább olyan féligazság.
Most töprengve rajta, nekem inkább az rémlik, hogy maga a katonai hadműveletek megszervezése és koordinálása csapnivaló volt mindig is az AI részéről, nem volt jól felállított ostromtaktika, mélységi odacsapás vagy ilyesmi. A régi AI még viszonylag jól fel tudta vonultatni ennek ellenére is a seregeit és le tudott zergelni, de az új rendszerben 1-2 védekező katona is fel tud tartani óriási ellenséges sereget, és az utánpótlás küldése is ímmel-ámmal megy az AI-nak. Emellett lényegi különbség, hogy a 4-ben csinált az AI megelőzőcsapást, vagyis ha látta, hogy erősödsz akkor gyorsan összeakasztotta veled a bajszát, mielőtt túlnövöd. Az 5-6ban semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Hacsak direkt érdekeit nem sérted, vagy nem vagy látványosabb gyengébb katonai fronton, akkor nem ront rád, inkább kultúra és vallás vonalon vegzál meg kémekkel, bár ez utóbbival nem túl hatékonyan. Ez mondjuk annak is betudható, hogy az Ai támadó háborúi nem túl hatékonyak, ahogy írtam.
Mindegy, olyan az AI amilyen, reméljük javul idővel.