Hiánypótló játék, Szép grafika, igazi modern orvlövész/ mesterlövész hangulat - mégis - sem az xbox.com/US hivatalos játéklistáján, sem a cdgalaxis kínálatában nem szerepel. Vajon ok nélkül?
Ki a Sniper? A legmagasabb találati aránnyal rendelkezõ elit harcos? A türelem bajnoka és egyidejûleg a villámgyors és kíméletlen akció mestere? A legjobb pszichológiai felkészültségû harcos? A legrettegettebb ellenfél a harcmezõn? Akinek pszichológiailag bénító tevékenységére nagyon sok helyen igényt tartanak, mégis más fegyvernem harcosai nem keresik a társaságát, és ha az ellenség elfogja a legkíméletlenebb, legkínzóbb halállal hal? - IGEN. Õ a Sniper.
Visszajön-e ebbõl valami a SNIPER: Ghost Warrior játékban? Egészen sok.
Kezdjük ott, hogy mitõl más egy sniper játék mint egy normál FPS? Annyiban, hogy míg egy normál FPS-ben egy egész tárat kiszórsz 1-2 emberre, addig egy (normális) sniper játékban egy lövés, egy halálos találat: One Shot, One Kill.
Én végigvittem hardon 18 óra 1 perc alatt. Tetszett, de néhányszor hajszálra voltam attól, hogy kitépjem a gépbõl a lemezt és apró darabokra, szilánkokra törjem.
Pro:
Úgy mondják, jótól nem szégyen lopni. Így van ez ebben a játékban is. Telis-tele van Modern Warfare elemekkel. Jó pár jelenet, küldetés menü, szövegek. A környezet pedig Crysis. Jelen esetben ez jó. Kifejezetten szép a tájmegjelenítési grafika. Passzol a sniper stílushoz az aláfestõ zene. Az egészbõl nyilván korlátokkal, de átjön az említett Sniper hangulat.
Ami jól sikerült benne: A célzás rendszer teli találat. Számol távolsággal, széllel, gravitációval és "futás utáni kifulladással". Ez utóbbi azt jelenti, ha hosszabban futunk, utána pihennünk kell ahhoz, hogy megfelelõen célra tarthassunk. A Bullet-time is élmény, majdnem kötelezõ kellék egy sniper játékban. Scriptelve ugyan, de csáklya segítségével fára is mászhatunk lövöldözés elõtt.
Contra:
A játék egyik fele szép munka, lsd. fent, a másik fele, viszont
EL
VAN
KAPKODVA.
Mindössze 3.1 GB helyet igényel.
Megjelenés elõtt voltak ilyen felhangok, hogy "AI így-úgy". Helyesbítsünk. A mesterséges intelligencia botrányos. A valósághûséget erõs ökölcsapással agyonvágva: TÚL ERÕS. A City Interactive korábbi játékaiban az AI röhejesen gyenge volt. Itt viszont átestek a ló túlsó oldalára. Éjszaka, holdárnyékban lévõ magas fûben, az ellenségtõl 100-150 m-re, hasonfekve, ghillie-ruhában olyan simán észrevesznek, mint amennyire Havas Henrik döfködné Kelemen Annát. Valóban idõigényes dolog egy lopakodó játékban egy jó riasztási rendszert kidolgozni, igazítva hozzá az ellenség mozgását, ehelyett itt kidugod a fejed bárhol és ha benne vagy az enemy látószögében teljesen mindegy milyen távolságban és fedezékben, õk tüzet nyitnak rád - ÉS - míg te bíbelõdsz a célzással, addig õk jó távolról csípõbõl telibe kapnak. Emiatt sokan fogják messzire elhajítani a játékot, de EZ még mindig jobb így, mintha semmilyen AI nem lenne. Másik homlokráncolós dolog a lopakodó pályák riasztási rendszere. Többnyire, ha meglátnak, akkor azonnal riadó (bár néha ez sem kell nekik), más esetben pedig távolról lelõjük az egyiket, a másik ott szambázik elõtte, s csak forgolódva célt keres. No comment.
A mentési rendszer továbbá nincs optimalizálva, ezért 1-2 pályarésznek 25-30-szor (!) kellett nekirugaszkodni. A játék ritkán ugyan, de hajlamos fagyásra. Az FPS hentelõs golyófosó részekért és harmadosztályú megjelenítéséért óriási MÍNUSZ pont. Nem kellett volna bele, még "változatosság" címén sem. Sz.rul sült el. Ezek a fõvonalak, nézzük a részleteket.
4 féle Sniper fegyver van. Kidolgozottságuk a környezethez képest és a Modern Warfare-ben, mint grafikai etalonban látottakhoz képest elmarad. Hangtompító csak egy fegyverhez van. A nagy kaliberû AS50 ugyanúgy sebez, mint a kisebb társai. A fegyverek közötti váltásmozdulat erõsen Arcade-os. A játékban van jópár bug: Fegyverek sokszor egybeolvadnak egy közeli épület vagy tereptárgy részével, bizonyos szûkebb helyeken nem tart célra és nem lõ (!) a karakter, holttest által elejtett tárgyak + a földbe leszúrt claymore lógnak levegõben, úszás közben és néha parton sétálva vízFRÖCSKÖLÉS HANGot hallunk, és az MW-bõl lopott késelés itt lassú lett. Hard szinten ez utóbbi használhatatlan. Alaphelyzetben nincs kézi távcsõ, amikor viszont MARKSMAN-ként kapunk, akkor kisebb nagyításra képes, mint a fegyver-távcsõ. 1-2 helyen hajlamos beakadni is a karakter. A Browning géppuskával való lövöldözés szó szerint gáz. Annyira remeg a kép, hogy semmit nem látunk jó formán, nemhogy pontosan célozzunk + a double-kill sem mindenhol mûködik.
Összefoglalva:
A CityInteractive-nak van még mit bõven fejlõdnie, viszont önmagához képest nagyot lépett elõre, és kategóriájában hiánypótló a játék. A Sniper Elite-tel lehetne egy lapon említeni, de az TPS, 5 éves játék, ennek megfelelõ grafikával és a Sniper: GW-hez képest semmilyen hangulattal.
Kiknek nem? Hack-n-Slash Ödönkék messzire kerüljék el. Saját és környezetük megóvása érdekében.
Összességében: 7.0 pont - a Ghillie ruha és a lopakodás legtöbb helyen való jelentéktelensége miatt.
Zárszó: Kedves CityInteractive. Egy PICIT kellett volna még dolgozni az AI-on, ahhoz, hogy igazi lopakodós játékot kapjunk. Elfért volna egy küldetés elõtt általunk gombnyomkodással, egértologatással összekötött precíziós fegyver összerakás, -töltés rész többféleképpen scriptelve. Valahogy ÍGY: a "game" menüpont. Szóval, nem rossz a korábbiakhoz képest, de az AI agyonvág egy nagy adag játékélményt. Kérünk szépen egy jobbat. ;)