Most akkor azt akarod mondani, hogy nem lehetne a repgépeket technikailag felkészíteni egy ilyen eseményre, a jelenlegi állapot a legjobb elérhetõ, és legfeljebb imádkozhatunk? Ez nyilván nem igaz.
A vadászgépek nem tudom, hol repültek, de nekem sanda gyanúm, hogy benne volt az is, hogy ki akarták próbálni a következményeket. A Lufthansa és a KLM is végzett tesztrepüléseket civil gépekkel, és semmi bajuk nem esett. A hivatalok is elismerték, hogy a határértékeket túlbiztosítási okokból alacsonyra szabták, és a légiforgalom elsõsorban azért tudott most megindulni, mert felemelték õket. Lásd:
A CAA szerint a légi járatok újraindítása elõtt a fõ akadály az volt, hogy ki kellett deríteni a repülõgépek "hamutûrõ" képességének mértékét. A légügyi hatóság a világ vezetõ légi ipari mérnökeinek és szakértõinek véleményét kérte ki. A szakértõi elemzések és a kiterjedt adatgyûjtés - köztük a próbarepülésekbõl származó új adatok értékelése - új szabvány kidolgozását és európai szintû bevezetését tette lehetõvé - állt a légtérnyitást indokló közleményben. A CAA szerint mindezek alapján a hajtómûgyártó cégek megnövelt tûréshatárokat fogadtak el az alacsony hamusûrûségû térségekre.
Kérdem én: miért csak most? Tucatnyi vízfej kapja ezért a fizetését.