Én csak 37-ig jutottam el, ahogy elnézem a játék tele van unatkozó amcsi gyerekekkel akik egész nap ezt játsszák, mivel hemzsegnek a 90-fölöttiek, de munka mellett elég nehéz ebben haladni.
Meg kell mondanom, amilyen pozitívan álltam neki a játéknak, régi nagy Heroes rajongó révén, mára annyira lelombozódtam. A hivatalos fórumra is írok és azt látom, nem számíthatunk arra hogy fontos és jelenleg szarul megcsinált részleteket (mint az idióta lélek-felajánlós rendszer) átprogramoznak a nyílt bétára, max a bugokat oldják meg... de kisült hogy pl. a már két éve futó kínai verzióban MÉG MINDIG ott van a kastélyból kilépéses lefagyás bug... :(
Leírtam az észrevételeimet egy másik fórumra, onnan átollóztam hátha érdekel vkit:
A TQ nevû kínai cég megvette a jogokat az Ubisoft-tól, és készítettek egy MMO-t a Heroes-ból. A játék teljes egészében a HeroesIII-ra épül - ugyanazok a várak, lények, varázslatok, képességek, csak (kissé elavult) 3D grafikát kapott az egész. A King's Bounty-ból ismert módon Leadership van, így csak annyi lényt vehetsz fel amennyit a leadership-ed engedi.
A béta teszt javában zajlik, jómagam kb. két hétig játszottam vele. Tapasztalataim:
JÓK:
-Nekem nagyon tetszenek a lények 3D megjelenései. Pár HeroesV-bõl átvett grafika kivételével mind újak, és a HeroesV WOW-os stílusa helyett sokkal jobban visszaadják a III. rész stílusát. Különösen a Fortress lényei tetszenek, ill. a teljesen HeroesIII kinézetû Trogloditák és Gremlinek. Van pár érdekes változtatás, így a Góg/Magóg a HeroesV succubus grafikát használja, vmint sok lény "nõvé változott" így az ifritek, a dzsinnek sõt a wight/wraith is. A továbbfejlesztett lények grafikája nem csak színre hanem alakra is változik 3 csillag-szintenként.
-A Skill-rendszer: Minden skill felvehetõ bármely hõs által, de a szintenként kapott 5 skill pontbõl többet kell pl. egy lovagnak a Wisdom-ra költenie, mint egy varázslónak, stb. A Nekromanciát pedig csak a nekrók használhatják. Minden skillnek 9 szintje van, így jóval több féle effektusuk van - pl. 2-es szintû Earth Magic-el a Slow varázslat már 2 ellenséges lényre hat, és 9-es szinten lesz Mass spell.
-A lényeknek a WOG mintájára van XPjük, és szintjük - 10 szintet léphetnek a csatában szerzett XP alapján. A HeroesIII-as upgrade (pl. imp-bõl familiar) a 3. szinten történik meg. Ahogy a WOGban megszokhattuk, ha alacsonyabb csillag-Xp szintû lényt vegyítünk magasabbal, az új csapat XPje átlagozódik.
-Hasonlóan a lényekhez, a varázslatoknak is szintjei vannak, amit növelhetünk használatukkal.
-Varázstárgyakat vehetünk és van "socketelés" meg tárgybûvölés Diablo módra.
A ROSSZ:
-Sajnos... a játék csak névre HOMMIII, játékmenetre nem. Vannak térképek amiket a fõtérképrõl elérhetsz, de ezeken csak egy szem hõssel vagy jelen, nincs várad, az ellenségnek se. Nincsenek bányák vagy lény-lelõhelyek se - egyszerûen sétálsz és megadott kör alatt ki kell nyírni X ellenfelet, megtalálni X tárgyat, stb. Az ellenfelek ugyan variáltak (a HeroesIII-al ellentétben egy semleges sereg tartalmazhat akárhány féle típusú lényt) de idõ után monotonná válnak, és gyengék nagyon. Az egyetlen kihívást a random újratermelõdõ ellenséges hõsök jelentik, de ez is unalmas - mivel más dolguk nincs a térképen, csak téged akarnak levadászni, és még egy nyamvadt barbár is minden körben brutál nagyot sebzõ varázslatokkal irtja a lényeid, holott messze nem lehetne akkora Spellpowere. Sajnos, muszáj akár többször is megcsinálni ezeket az unalmas térképeket, mert csak itt szerezhetsz különféle nyersanyagokat, amikbõl a váradat fejleszted - és halál sok kell belõlük (már a 4. várfejlesztéshez 100 higany és vagy 1 millió arany).
-A várban semmi más nincs, csak lény-lakhelyek. Ezeket csak nagyon sok nyersanyag révén lehet megszerezni, én két heti játék után is csak az 5. szintû lakhelyig jutottam el. Plusz, hiába lehet a lakhelyeket is fejleszteni, azzal csak a felfogadható lények száma nõ.
- A lények irtó lassan fejlõdnek a csatában, pláne mivel a rohadt ellenséges hõsök kinyírják õket a varázslataikkal gyakorta. A váradban pedig tudod fejleszteni a csilag-XP szintet, de... kapaszkodjatok meg - az elvesztett lények lelkeinek feláldozásával! És brutál sok kell már egy szinthez is, pl. az elsõ szintû lényekbõl 10.000-et kéne elvesztened és feláldoznod csak 1 csillagszintért. Komolyan, totál illogikus ez, az átlag Heroes játékokban sose arra ment ki a játék hogy minél több lényt veszíts, épp fordítva. Arról nem is szólva mekkora pénzkidobás ez... Én javasoltam a hivatalos fórumon hogy ehelyett az általunk megölt ellenséges lények lelkeit ajánlhassuk fel, ezt nagyon sokan támogatják de a moderátorok nem adnak egyenes választ hogy ezt meg lehet-e csinálni. Márpedig én nem játszom tovább a végleges verzióval ha ezt nem vezetik be.
-Van ugyan PvP, azaz egymás elleni harc, de ez csupán egy aréna-viadal, ahol egybõl a fõ csata jön, maximális lényeiddel. És jelenleg nagyon kiegyensúlyozatlan - általában a Dungeon ill. Rampart játékosok tarolnak, mivel rakás gyors lövész lényük van, míg a többieknek lassú (mivel a 3. csillag XP szintet még senki se érte el) gyalogos lényei, amikkel el se jutsz az ellenfélig már lelõnek. Plusz, mivel minél magasabb szintû vki. annál több lénye lehet, egy nálad 10-15 szinttel magasabb hõs ellen esélyed sincs, én egyszer levertem egy nálam 5 szinttel magasabb warlockot, de vért izzadtam és pürrhoszi gyõzelem volt, alig maradt lényem. (szerencsére az arénában nem vesztesz lényt, a csata után visszakapod mindet).
-A játék tele van idegesítõ bugokkal, plusz a fordítás kínairól nem lett túl jó. És, a kezelõfelület siralmas. Arról nem szólva hogy pl. nincs piac ahol nyersanyagokat cserélhetnél, minden funkció miatt NPCkhez kell futkosnod, és lag-os az egész...
Szóval, azért minden HOMMIII rajongó nézze meg, de szívem szerint én lelopnám a 3D engine-t és készítenék egy upgradelt Heroes III-at belõle, és elfelejteném az MMO részét. Amúgy egyelõre 8 vár van benne, de lesz majd az Armageddon's Blade-es Conflux, illetve egy teljesen új kínai vár, az Empire, amiben kínai mitológia ihlette lények vannak. Erre még kíváncsi lennék.