Hát, amennyire imádtam a Fable 2-õt (az elsõ részhez nem volt szerencsém), annyira gyenge lett ez a harmadik... Mintha a második részhez kiadtak volna egy kiherélt, érdektelen sablonsztorival rendelkezõ küldetéslemezt. Ami a kettõben érdekes pluszt adott a játékhoz (fõleg a hangulathoz), azt vagy egy az egyben kivették, vagy a végtelenségig butították.
Pozitívumok:
- Továbbra is viccesek a mellékküldetések
- Rohadt jó lett a fegyverfejlesztési rendszer, órákat el tudtam tökölni a tápolásukkal
- Végre a közel használhatatlan "Kövess!" emociós parancsot kicserélték a "kézenfogva vonszolásra"
- A gonosz kertitörpék viccesek
Negatívumok:
- Hihetetlen érdektelen ócska ripacs fõszál
- Kötelezõ "Szentélyhasználat", nincsenek "gyorsbillentyûk" semmire (térkép, questlog, stb.)
- Nincs inventory, tehát nincsenek vicces tárgyleírások, valamint röhejes hogy csak akkor látod mi van nálad ha eladni akarsz valamit
- Iszonyat kevés fegyver, ruha, kaja, miegyéb
- Minimális számú (és erõsen korlátozott elérhetõségû) könyvek (remek hogy csak a könyvtárban tudom megnézni õket miután lerakodtam a helyükre...)
- HP regenerálódás van, innentõl kezdve értelmetlen kaját venni, fõleg mert (inventory nélkül ugye) nem lehet "direktbe" használni õket
- Lebutított interaktivitás az NPC-kel (nekem hiányzik pl. hogy nem tudok "tömegre hatni" emocióval, hogy nem én választom ki mit akarok használni)
- A "Road to Rule" fejlesztési rendszer kissé lineárissá teszi a játékot... (sokáig nem tudsz pl. üzletet venni, stb.)
- NPC-s "barátkozós" küldetések... Na ezt nagyon nem kellett volna, az elsõ öt után a hajamat téptem a futárkodás-ásás megakombótól...
- Kissé kevés démonkapu az elõzõ részhez képest
Elõrebocsátom hogy nem játszottam végig a játékot (kb. a kétharmadánál beleuntam), és a persze a fenti negatívumok jó része apróság, de mint említettem olyan hangulati elemeket heréltek ki a játékból ami pont a többtízórás játszhatóságot szavatolta, és TELJESEN értelmetlen volt kivenni õket (illetve jópár a zseniális "inventory-reform" áldozatául esett).