Azzal indítasz hogy a TW visszafelé fejlõdik. Persze mindenkinek lehet véleménye, de ez nem igaz. A sorozat korábbi részeihez képest ez kb. ugyanazt tudja mint az Empire, csak itt mások az AI szokásai. Az elõtti részeknek is van 2 generációja ami gyengébb.
Cossacks AI nagyjóból anyni hogy összegyûlik, aztán jön, meg a kampányba vannak scriptelt csaták, kurvanehéz ám megírni. Rádásul pont az olyan RTS-ekben épül leginkáb a nehézség belöbése a resource handicap-re.
TW-ben sokkal nehezebb megoldani hogy az AI jól teljesítsen, mert a manõverezésen múlik minden. Az lenen az ideális ha minden elképzelhetõ helyzetre másképp tudna reagálni. Na mostanában ilyen nem lesz.
Nagyjából az várható fejlõdésként hogy több manõvert fog tudni, de a playerek úgyis pikpakk megtanulják mit nem szabad, így csak azt a pár mozdulatot provokálják ki, az AI tól, amire megtanulták az ellenszert.
A legegyszerûbb ha támadásnál passzvak vagyunk, és csak lõjük a szélsõ csapatokat, ez ellen szinte védtelen az AI mert ha õ védekezik, idõhúzásra játszik. Ezt nem nehéz észrevenni, és ezt kihasználva formáltok véleményt, miközbe bele van írva számtalan dolog, csak persze nem engeditek neki használni mert az fáj. Exploitolni minden játékot lehet.