Az alapjáték Darth modjával nekem fõleg az a bajom, hogy az ashigaruk borzasztó gyengék, tök felesleges velük veszõdni. (nem mintha szeretnék velük harcolni) Szamurájozni szinte kötelezõ, már az elején is, és ez kötöttség, ráadásul a kiegyenlítetlen erõviszonyok miatt túl könnyû is (a gép sok ashigarut hoz).
A legnagyobb könnyítés egyébként az a nagyon sok lépéspont amit a tábornokok adnak a seregnek. De az az igazság hogy ettõl kicsit reálisabb a játék, úgyhogy pont a legnagyobb könnyítés engem nem zavar.
A legnagyobb bajok igazából FotS-ban vannak a moddal a bugok miatt.
Ebben a modban a legszembetûnõbb könnyítés az épületek boldogságbüntetésének visszavétele. Az alapjátékban kihívás volt jó gazdaságot építeni, Darth modban mindent megépíhetsz ami eszedbe jut, és annyi pénzed lesz hogy el se tudod költeni. A tengeri csaták is baromi könnyûek, teljesen dilettánsnak kell lenni ha azt valaki rosszul csinálja. A hajók zone kontrolljának növelése, és a nagy lépés viszont tetszik annak ellenére, hogy ez is könnyítés.
RotS-ban még nem próbáltam a modot, de gyanítom hogy abba se lenne a szívem csücske.