A diplomáciában a gép részérõl a legnagyobb súlya a véletlennek van.
Az események esélyét ugyan lehet változtatni, de törõdj bele, hogy itt bizony bármi megtörténhet, ha épp úgy áll a random seed. Nagyjából ennyi a technikai háttér, amit játékosként látsz az azért sokkal jobban mutat.
A fentiek ellenére azért vannak a gépnek bizonyos szokásai. Békülni például nagyon ritkán és csak hosszú háború után lehet, és nagyon össze kell verni hozzá az adott népet. Alapvetõen a gép borzasztó szeszélyes, ritkán lehet rá számítani, legjobb ha mindet ellenségnek tekinted, de nem piszkálod õket, csak ha muszáj.
Pár ökölszabály amit érdemes betartani:
A diplomáciában a legfontosabb a minél több kereskedelmi egyezmény megkötése, és hogy a szomszédoktól az átjárási engedményekbõl a lehetõ legtöbb pénzt szedd össze.
Ezek könnyebben mennek ha jóba vagy a népekkel amennyire csak lehet, persze ettõl még utálhatnak tényleges ok nélkül is. A lényeg hogy ha lehet, ne üzenj hadat senkinek, épp elegen fognak megtámadni csak úgy passzióból is.
Ha háború híján nincs mit foglalni, lázítani érdemes a területeket, és a lázadóktól foglalni. Nagyon kevés olyan helyzet adódik, amikor kénytelen vagy hadat üzenni. Ha tapasztalt játékos vagy, igazából ez is kezelhetõ, de nehezebb, és pörgõsebb a játék, nem lesz idõ kifejlõdni, kénytelen leszel rush-olni.
Katonai szövetséget soha se köss, persze lehet hogy bejön, de általában csak baj van belõle hosszútávon ha elkötelezed magad, ráadásul a gép elõszeretettel rúgja fel, úgyhogy jobb ha nem számítasz rá.