Lehet, hogy így akarták modellezni a japán terepviszonyokat: ha van bármilyen vízszintes terület, akkor az rizsföld - csatára alkalmatlan terület, mert az "európai" gabonákkal ellentétben jelentősebb a rizs vízigénye és katonai szempontból a termesztése felér az elmocsarasítással - , a többi meg mind dombos-hegyes erdőség, ezért az európai, évszázadok alatt a népesség növekedésével arányosan kiirtott bozótos-fás területek helyén lévő, hatalmas, sík szántóföldek és legelők - japánban nem folyt olyan mértékű állattartás, mint Európában: ők inkább halásztak - nem nagyon fordulhatnak elő.
De az is lehet, hogy a grafikai motor a korabeli vasakon nem bírt többet, vagy a terep-lemodellezésben van a gyengéje, netán az egységmegjelenítésre verték el a rendelkezésre álló erőforrások zömét és ezért választották ezt az utat az "optimalizálásra".
A RTW-ban (NEM a 2-ben!) meg még az volt a gond, hogy túl nagy a csatatér és az ütközetek nagy részét a várakozás, vagy a menetelés teszi ki. Bár, így volt idő a falanxszal visszavonulni a térképszéli domb-tetőre/-oldalra és hatalmas túlerőket lehetett legyőzni.