Már a Rome is tudta azt, hogy az utakon állva az ellenséges tartományban a bevételei visszaestek, a kikötõn, vagy a kikötõ és a városa között állva különösen. Az ETW/NTW-n ilyen fel se tûnt, hogy van, csak az értelmetlen pusztítás az 1-1 egységes seregekkel, amiket a 4-6x-s túlerõ sem tud eliminálni, az AI szerint... ez hatalmas stratégiai elõrelépés volt - lassan lehet várni, hogy mikor fog némi FPS is vegyülni majd a játékmenetbe az arcade mellé. :(
A stratégia az maradjon stratégia: egyszerû, átlátható, gyors, mint a pl. a ROME setében. Ezt a legutóbbi játékpáros kezelõfelülete már nem tudja, mert a fölösleges mikrózás agyonüti azt: a kis városok helyett inkább rakott volna bele több tartományt (vagy csökkentette volna azok méretét, hogy ne érzõdjön olyan üresnek a hatalmas, parlagon maradt tér), amiknek lehetett volna olyan szintû egyedisége, mint a Shógun-ban volt -> pl. egyedi adottságok a mezõgazdaságban, és így a bevételekben is (a ROME-n már csak a bányák ilyenek).
A korszakokkal nincs bajom, számomra is bosszantó lett volna, ha a 18.-19. századot kihagyják ebbõl a sorozatból, DE a megvalósítás mikéntjével már annál több (Mint a Medi2 város-kastély felosztása, amikor a játék negyedében-harmadában ugyan azokat az egységeket lehetett belõlük toborozni, amiket persze nem lehetett a másikban feltölteni...). Így a sorozat etalonja továbbra is ROME marad a szememben - nem a grafikája miatt, ami számomra még ma is megfelelõ, és nem azért mert azt a korszakot favorizálnám a többi helyett/mellett.