Tegnap végigjátszottam a játékot. Rövid lett :(. 38 óra volt, az elsõ részt kb. dupla ennyi. Igaz, h volt 3-4 mellékküldi, amit nem csináltam meg, de ugyanakkor az elsõ részben se csináltam meg mindet.
Egyébként tetszett a játék. Jó, h végre nem a világ megmentése a cél. Jó sztorija volt az 1-1 év fõszálainak, ráadásul a mellékküldetéseknek is. Néha voltak megdöbbentõ, áll leejtõ részek, azonban hiányoltam a "fõ-fõ" sztorit. Igaz, h néha voltak kisebb-nagyobb átfedések, amik összekötötték a különbözõ évek eseményeit, de tulajdonképpen nem volt egy fõsztori, ami összekötötte az egész játékot.
A társakkal való interakció lebutítása nem mondhatnám, h tetszett. Az, h csak a mellékküldijeik elõtt lehetett beszélgetni velük rendesen elég nagy visszalépés. Az, h nem lehet öltöztetni õket nem ütött agyon annyira, azonban az kicsit hülyén jött ki, h némelyik társ 10 évig ugyanazt a ruhát hordta. Az pozitívum volt, h be lehetett néha vonni õket küldi közben a beszélgetésekbe. Ráadásul ismét érdekes, szerethetõ jellemû karaktereket kaptunk.
Az új párbeszédrendszer tetszett is, meg nem is. Az, h beszél a fõszereplõ, folyamatosabbá, filmszerûbbé tette a beszélgetéseket. Ugyanakkor a szájbarágós, jelekkel ábrázolt válaszlehetõségek nem tetszettek. Sokkal jobb lett volna a Witcher-ben használt megoldás, ahol beszélt is a karakter, de ugyanakkor kiírta az egész mondatot a választásnál, ráadásul nem volt meg, h legfelül állandóan a pozitív válasz van, stb.
A helyszínekkel nem voltam megbékélve. Elõször is túl kicsi területen látszódik a játék, ráadásul az ismétlõdõ kinézetû helyszínek elég kiábrándítóak. Arról nem is beszélve, h még 2011-re se tanult meg a Bioware egy életteli várost csinálni. Itt is csak álldogálnak a karakterek és beszélgetést "szimulálnak". A legrosszabb azonban az, h sokan csak egy helyben álldogálnak.
Grafikával nem igazán voltam megelégedve. 2011-ben többet vár az ember, ráadásul idén megjelent, szebb grafikájú játékok jobban futottak, mint a DA2.
A sokak által kritizált harccal nekem nem volt gondom. Tetszett, h látványos és igaz, h könnyebb a játék, mint az elsõ rész, de erre egyszerû a megoldás, nehezebbre kell állítani a játékot :). Ugyanakkor a sérülésekkel kapcsolatos leegyszerûsítés nem tetszett. Jobb volt az elsõ részben, ahol bizonyos testrészei sérültek meg a karaktereknek és mindegyik más-más negatív hatást váltott ki. Itt egyszerûen csak nem töltõdik fel maxra az életük.
A skilltree tetszett. Nem volt százmillió felesleges skill és szimpatikus ez az ágas megoldás.
Öööö ennyi jut most eszembe. Összességében tetszett a játék, de sok mindenben alulmúlja az elsõ részt. Sokan azt mondják, h ez a Bioware eddigi leggyengébb játéka. Sajnos egyet kell értenem velük. Azonban még így is egy nagyon jó játék. A meredek és sok választási lehetõség miatt párszor még biztos végig fogom játszani.