Ezt tobb dolog is okozhatja, es a jelenseg gyakorlatilag amolyan tengeribetegseg (motion sickness). Ez eleg gyakori volt peldaul a Half Life 2 azon reszeinel, ahol a motorcsonakkal kellet a kanalisokban furikazni. A problema okozoja a menetirany es a nezopont fuggetlensege, hasonlo okai vannak az igazi tengeri betegsegnek is. FPS-nel ami meg okozhatja az a mouse lag - amikor az eger altal kiadott parancs szerint mar mozdulnia kellett volna a nezetnek, de ez kesik - tobb tiz milisekundumot es igy az agyat teljesen kiuti egy ido utan.
A probléma a perspektíva egyszerûsített leképezésébõl adódik. A monitoron megjelenõ 3D kép régebben a sebesség miatt egy síkba volt leképezve és a programozók lustaságának hála, ma is; de a szemünk nem síkban lát, hanem egy inverz gömbfelületen. Ezért tapasztalhatjátok, hogy a képek széleinél, különösen a sarkokban nagyobb a perspektívikus torzítás. Ezt nem nagyon tolerálja az agy. A perifériás látás az embereknél (is) nagyon fontos, és pont ott adnak ''hibás'' képet a síkba képezõ fps-ek.
Tünetek: hányinger, fejfájás. Kezelés: szabad levegõ, mint már írták...
Összehasonlítási alapként nézzétek meg az Outcast címû ezeréves játékot, az gömbfelületre képez...
Kicsit vicces, hogy egy egyszerû leképezési problémán nem fejlesztenek semmit, csak a frameszámokat dobálják a sebesség oltárára...)