SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
- Alapjában véve egy buta TPS-nek... tûnik a játék elsõre, de ez nagyon nincs így. Rengeteg minijáték húzza ki a végtelen számú idióta TPS közül: Craftolási rendszer, ahol 6 féle alkatrészbõl (kard esetén pl. markolat, penge, zsineg, bõr stb. stb.) rakhatjuk össze vagy fejleszthetjük saját fegyverünket (level 1-es szinten olyan kardot pakoltam össze, ami az utána talált összes fegyót felülmúlta,... Alkatrészek az általunk begyûjtött tárgyakból nyerhetõk), Gyógyital kotyvasztás (természetesen alapanyagokat nekünk kell hozzá begyûjteni, és még kísérletezgethetünk is.... Apropó én majdnem megöltem magam egy ismeretlen hatású általam készített lötyivel), Reckoning mód: Itt lehet brutálisan szemet gyönyörködtetõ kivégzéseket produkálni, Dispell rendszer (egyfajta QTE megoldás), Lockpicking (kicsit átláthatatlan elsõre, mivel csak próba alapján tudsz zárat nyitni így ha peched van rengeteg lockpicked lesz oda). Ezeken felül még van tolvajlás, amit nem próbáltam.
A TPS-ekre jellemzõ mozdulatsorok itt is megvannak, természetesen a kombók sem hiányozhatnak, melyeket szintlépéssel, majd az adott képzettségre pontok elhelyezésével nyithatunk fel. A mozdulatok rendkívül látványosak és fegyverenként 5 db van belõlük, sõt még mágiával és sorssal kapcsolatosak is vannak bõven (pontos számot nem néztem, de 30 és 50 között van). Harc nem túl bonyolult ugyan, de szórakoztató, ellenfelek tudnak meglepetéseket okozni (farkas lerohanós taktikája elsõ pár alkalommal igen rosszul érintett, de utána kiismertem és készültem rá!)
Apropó fegyverekrõl nem beszéltem: Már az elsõ fegyver, amit találunk jól néz ki, de a többi még jobban. Ráadásul van belõlük legalább 8 féle típus: Kard, Kétkezes Kard, Kalapács, 2 Tõr, Varázsbot, Varázspálca, Chakram (ez a legizgalmasabbak egyike), Faeblade (aki ismeri a Star Trek sorozatot az tudja milyen a Klingon Bat'leth... Na ez arra hasonlít, csak 2-t használunk belõle), sõt még a pajzsunknak is van külön támadó mozdulatsora.
Szintlépéskor kapunk skill és ability pontokat: Skillbõl van 9 db, mely mindegyike kihat a questek alakulására. Egyik legjobb példa a Persuasion, mellyel új beszédopciók jelennek meg, amelyek teljesen más irányba vihetik a questeket (nagyon ajánlott galamblelkû játékosoknak, akik a legtöbb szitut békésen akarják megoldani).
VAn még Alchemy (warrior-t játszottam szóval nem nagyon raktam rá pontot), Lockpick, Stealth, Blacksmithing (nagyon hasznos lásd fentebbi eszmefuttatás), Sagecrafting, Detect Hidden (ha lootbitch (apropó lootbitch baromi sok loot van a játékban és a kezdõ hátizsákunk igen korlátozott számban képes õket befogadni, de ez jobb zsák vásárlásával orvosolható, habár horror áron) vagy ezt kell választanod, már a kezdõhelyeken is baromi sok rejtett tárgy van és általában nem alapcuccok!!!! Kicsit már túl jó is ez a skill 2. pontot rárakva), Dispelling, Mercantile. (Amelyrõl nem írtam, arra nem is raktam pontot, így nem tudok nyilatkozni).
Vannak továbbá Ability-k 3 ágra bontva: Finesse (rogue-oknak), Sorcery (mágusoknak) és Might (Harcosoknak). A 3 ág mindegyike fa struktúrára épül és mindegyikben kb. 28(!) ability pontot lehet elosztani, összesen a 3-ra 84 különálló ability van (minden egyes abilityre további pontok tehetõk... Nekem 5-t sikerült max tennem, tehát az összesen több, mint 420 fejlesztési irány (!!!!).
A grafikával bevallom bajban vagyok mivel tényleg nem tetszetõs, sõt nálam amd kártyával érdekes dolgokat produkál (játék közben kirajzolódó texturák, csak elsõ percében megáll a játék), de ezeket betudom annak ,hogy demó. Ettõl eltekintve a bejárható kezdõterület is baromi hatalmas (akit WOW-ra emlékeztet, annak nagyon is igaza van tényleg úgy néz ki, de ez nem rossz dolog... a Wow-nak hangulatos grafikája van) és a maga módján szép is vegetatív is.
Hálistennek eltérve az utóbbi évek szerintem igen hülye elképzelésétõl nem minden NPC nevesítette, így simán lehet tudni, hogy kinek van érdemi mondanivalója és kinek nincs. Nevesített npc-kkel lehet beszélgetni néhány témáról (mindenkinek egyéni sorsa és élete van, tehát nem tucat npc-krõl beszélünk és én még 2 hasonló arccal se találkoztam...+pont).
Questeket adó npc-k jó RPG-s szokás szerint hatalmas sárga felkiáltójel jelöli és nem kell questekért végigkérdezni az összes nevesített npc-t. Tisztán világosan látszik, ha valakinek van valami munkája számunkra.
Párbeszédek amúgy fantasztikusan jók szerintem: Mindenkinek más véleménye van a világról és az eseményekrõl, questek alatt elhangzó szövegek jól megírtak, néhol poénosak is, szóval a játék ezen része igen minõségi anyag!!! Szinkronszinészek is jól teljesítettek!
Questek eddig hozzák a megszokott kliséket némi ötletességgel is fûszerezve (nem csak a hozz el 3 csirkelábat és ölj meg 5 farkast típus van, legalábbis az elején nem csak ilyenekkel találkoztam). Ments meg egy elkóborolt társat küldetést is egy csavar jellemzi, valamint az eltûnt gyilkos formula quest is egy nem annyira meglepõ, de fordulatos véget ér, ahogy a sérült elf (játékban Fae) meggyógyítása is.
Azért a harcos guild ölj meg 2 gonosztevõt, akkor beajánlak a guildbe típus is jelen van, de ez egy harcos guildnél szerintem alap. Eddigi legérdekesebb az elátkozott farkas questje volt, igaz nem volt valami hosszú, de ilyet még nem talált ki senki, legalábbis nekem nem rémlik.
- Fõhös testreszabható a játék elején: 4 nép közül és 5 vallás közül választhatunk, persze mind más bónusz-t ad (megelõlegezem, hogy a fajválasztásunk a párbeszédekre is némi befolyással van/lesz).
Összességében nálam jó értekeléseket kapna a játék. Egyedül 1 dolog aggaszt, na jó 2 dolog: Fent tudja-e tartani az érdeklõdést ez a hosszú játék (fõszál 40-50 óra, míg maximalisták 200+t is simán eltölthetnek vele fejlesztõk szerint), a másik pedig a már említett grafikai glitchek (elsõsorban a csata elõtti megakadás, illeve úgy vettem észre van egy kis memory leak gondja is a játéknak, ugyanis lassul a drága) megléte a végleges játékban.
Amikor kiléptem a világba még nem fogott meg annyira, de aztán a 45 perces kvóta elindulása után kb. 20 perccel már le se tudtam tenni (ismeritek a csak még 1 quest, még visszaviszem eladni a lootot, még feljavítom a fegyverzetem érzést, na ezek itt mind megvannak. Apropó fegyverzet, minden páncél, minden fegyver kopik kéremszépen, így nem használható a végtelenségig (nem értem el demóban, hogy mi lesz, ha 0-ra használunk valamit, de ez mindenképp jó dolog szerintem ha van ilyen egy játékban).
Aztán az utolsó 10 percre már keveseltem a rendelkezésre álló 45 percet (pedig minden npc-vel beszéltem: ilyenkor megáll az óra és mindenhol, ahol telt az idõ rohantam ahogy tudtam, hogy minél többet láthassak a játékból!)