Butaság összehasonlítani egy PRGt egy akció játékkal. Alan Wake olyan storyt mesél el hogy bepisálsz, olyan egyedi atmoszférája és látványa van amit horror játékokban sem láthattunk még ( amúgy nem horror az AW, max a nagyon "gyenge" ( nem sértésként mondom! ) játékosok számára ). Rétegjátéknak rétegjáték, a sötétbe mászka nem vonz tömegeket.
Alan Wake 10-15 órában ad olyan élményt, ami garantáltan sosem fogsz elfelejteni. Nincs benne üresjárat és a gameplay valóban akcióból áll, de nem kötelezõ mindig lõni, és sokszor elég csak a fényt használni és azért a lõfegyverek elég szolidok a játék 90%ban, így nincs benne nagy darálás.
Konzolra bõven 1 millió felett ment el, ami majdnem biztos nem termelt profitot.
Játékélményt pénz/óra módban mérni nem igen lehet. Egy 100 órás RPGben rengeteg az üresjárat és az ismétlõdõ elem, a grind és a bactrack. A fõszálak sok esetben nem nagyon hosszabbak mint egy akció játékban, persze az RPGk veleje a mellékszálak szoktak lenni.