Páncélokat a 3 ág fejlesztés alapján vehetsz fel. pl.: Might, Finesse, Sorcery igényû ruhák, Might harcosoknak inkább, Finess tolvajoknak, Sorcery igényû mágusoknak való, de simán lehet keverékkasztokat is gyártani ízlés szerint.
Kovácsolással készítehed a tárgyakat (ruhák, páncél, fegyver, egyszóval mindent), míg Sagecraft ezek erõsítésére szolgál (fegyvereknek plusz sebzés vagy mannalopás, mannaregen, ruháknak + védelem). Gyakorlatilag erõsítés kapcsán a lehetõségek tárháza végtelen, baromi sokféleképp lehet fejleszteni.
Végzetek gyakorlatilag bónuszokat adnak. Elõször csak 4 féle végzet közül választhatsz, melyek az alapkasztoknak jók pl.: Brawler (harcos végzet) közelharci sebzést ad és pajzshatékonyságot. Másik 2-bõl 1 a tolvajoknak jó, másik mágusoknak, 4. meg az alap ez semmit nem ad, errõl kezded a játékot. Ahogy fejlõdök a karaktered úgy osztogatsz Might (harcos), Finesse(tolvaj) és Sorcery (mágus) fejlõdési ágra pontokat. Ezen pontok eloszlása alapján választhatsz majd új végzetet (haladhatsz tiszta harcos/mágus vagy tolvaj úton is, ehhez a kasztuknak megfelelõ ágakra rakod a pontokat: Harcosnak csak Might stb.)
Vagy akár mixelheted is a dolgokat, mivel ilyen végzetek is vannak: Harcos-Mágus (Might és Socery-re rakott pontokkal választható és vegyesen ad mindkét harci stílusnak elõnyöket pl: manna regen és közelharci sebzés), Harcos-Tolvaj, Tolvaj-Mágus, Mágus-Tolvaj-Harcos... Azthiszem ennyi az összes.
Végzet menüben bármikor választhatsz, amikor megvan az adott végzetre a pontod (visszafelé meg úgyse fogsz haladni, akkor eltörölnéd a bónuszaid egy részét), általában ez szintlépés után szokott történni.
Egyébként meg alapból mindent használhatsz: Mágiát, Közelharcot, bérgyilkos képességeket. Fejlõdés csak ezek erõsebb verzióját teszi elérhetõvé, szóval már az elején kiderítheted, hogy neked melyik harcmodor jön be és akkor azt fejlesztheted.
(Habár én is úgy jártam ,hogy Harcost kezdtem és most egyre jobban tetszik a Tolvaj/bérgyilkos is, de idõnként ha olyanom van elpuffogtatok egy-egy villámot is pedig 1 pontom nincs Sorcery-n).
Meggyõzés nem csak hazugságok elhitetésére szolgál. Pl.: Egy küldetés adótól több fizetséget kérhetsz, egy gonosztevõt lebeszélhetsz a további gonoszkodásról, elkerülheted vele a harcot (elhitetve nem valós infókat pl.), meggyõzni egy npc-t a békés út követésérõl, félrevezetni az ellent, hogy megfutamodjon. Szóval sokféleképpen felhasználható, békés és jó karaktereknek kifejezetten ideális választás!