elvileg ugye a metróba se kell vezetõ, mert automatán megy. (vagy ez urban legend?) legalábbis sok helyen. de odarakják és az emberek megnyugodnak, mert emberben jobban bíznak. én meg összeszarnám magam, ha egy sima úton estefelé szembe jönne velem egy olyan autó, amiben látom, hogy alszik a sofõr, vagy újságot olvas.
kötöttpályás rendszereknél el tudom képzelni az automatizálást, de azt sem egyik napról a másikra veszi be az ember gyomra...
oké lehet hosszú utakat automatizálni, követõ rendszerek most is vannak, amik tartják a távolságot pl aautópályán az elõtted haladó mögött, lehet kényelmesebbé és biztonságosabbá tenni. de itt lenne a lényeg.
aki nem akar vezetni, az tömegközlekedjen és máris tud aludni, netezni, olvasni. akinek meg mennie kell, az tekintse feladatnak a dolgot, ne pedig kibúvónak.
pont az olyanok miatt jó lenne olyan rendszer ami segít a vezetõnek felmérni minden lehetséges veszélyt. be nem látható kanyarokat, lejtõket, akár tapadást, szembe jövõ kamnion melletti elegendõ helyet, vagy féktávokat, amiket az ember nehezen mér fel, de egy gép ott van, számol, kicsit beavatkozik, ha kell, de a döntés embernél kell, hogy maradjon. mint az "i robot"-ban, vagy abban a "stallone-bullock" filmben, aminek nem jut eszembe a címe.
az emberi hülyeséget, felelõtlenséget, hanyagságot egy rendszer sem tudja kivédeni, tehát mindenképpen kell az ember, mint döntéshozó-tényezõ. akinek ez nem tetszik, az maradjon otthon.