Na ja és ha a jövõben balestet okoz egy robotautó akkor ki lesz a ludas ezért ? Ki tölti ki a kárbejelentõ lapot, vagy ismeri el a hibát ? stb stb....
Na meg elektromos.... Nem hiszem hogy a kocsi tetején az a kis vacak valóban el tudja látni energiával az autót. A számítógépeket lehet de a kocsit tutira nem.
én nem akarom, hogy robot vezessen helyettem, figyeljen, segítsen, avatkozzon be, ha elb.szok valamit, vagy nem figyelek, szolgáljon ki és tegye kényelmesebbé, biztonságosabbá az utazásomat, de a vezetés élményét ne vegye el tõlem.
Én szeretek vezetni, de nagyon szeretném ha lenne a jövendõbeli autómban ilyen funkció. Nem lenne többé probléma, hogy hogyan megyek haza a bulikból. Beugrok a kocsiba annyit mondok neki, vigyyyémáhaza szarul vagyok. És otthon már csak ki kell mászni az autóból.
ha ez tényleg életeket ment meg, akkor nincs mentség. dönthetünk, hogy élmény legyen-e a vezetés, vagy minden nap ezrek haljanak meg az utakon.
utálok közúton vezetni, meg azt is utálom hogy minden évben, minimum ezer ember hal meg az országban, és a franc tudja hányan rokkannak le pusztán csak azért, mert elakart jutni a-ból b-be, szóval valami automatizált rendszernek itt lenne már az ideje
A mondatban szereplõ :D-k szerintem arra utalnak hogy ontosan tudja mirõl van szó.. én is hasonlóképp reagáltam volna..Ezt hívják iróniának.
Ha csak a lézerkard (ami nem lézerkard hanem fényszablya ha már fordítjuk) hol vannak a Star Trekes cuccok?mert eddig jóformán a vezeték nélküli telefon jött be onnan.
az a napelem saccra 250w névleges teljesítményû, ami azért nem egy hûha. gondolom a gépek fogyasztása legalább 100w körül van, de legyen 50w. kicsit felhõs idõben megáll az út közepén. nem világos, hogyan tervezik kivitelezni ezt.
vagy nem igaz, hogy a pilóta csak napelemmel megy, pedig az van írva a honlapon.
"tegye kényelmesebbé, biztonságosabbá az utazásomat, de a vezetés élményét ne vegye el tõlem."
Miért, mi élmény van pl az autópályás vezetésben, ahol órákon át bámulod a semmit? Ilyen célra tökéletes lenne.
Nem csak a vezetésrõl van szó. Ma mondták be a Híradóban, hogy egy kamionsofõr 1 év 2 hónap FELFÜGGESZTETT fogházat kapott, mert a kamion platóján lévõ NEM MEGFELELÕEN RÖGZÍTETT acélrúd elszabadult, és megölt egy szembejövõ autóst. Gyilkolhatsz gondatlanul, gondtalanul. Ilyen országban élünk.
Megmondom õszintén, én az ilyen bírót rögtönítélõ bíróság elé állítanám, és fõbe lövetném. Ha esetleg a törvény ilyen ítélkezést lehetõvé tesz, akkor menjenek a francba a parlamenti képviselõk, ki kell hajtani õket a mezõre kapálni és barackot szedni, mert egyébhez úgysem értenek.
Lemaradt a lényeg: ha ma lenne sok minden, úgy a vezetés, mint a rakomány rögzítése automatizálva, robotokra bízva, az is késõ lenne.
Annyi idióta, hülye, lappangó és aktív gyilkos van ezen a világon, hogy az intelligens robotok megjelenése egyenlõ lesz a megváltással. Én mondom nektek. (Ja, ma egy 3 tonnás, másik kamionról leszakadó betondarab ütött agyon egy szerencsétlen autóstársat. RIP!)
Robotok rulez!
Maximum 2 évet adhatott volna, annál többet nem lehet kiszabni ilyen esetekben.
Az, hogy itt nincs elbujva egy segito, aki tekergeti a kormanyt, de meg taviranyitas sincs, hanem az auto tenyleg magatol megy. (mint Stanely a darpa versenyen) A jenkik meg fejlesztik hozza a twitterezo autot, mar csak ossze kell kotni a ket megoldast es kihangositani amit mond es kapunk egy beszelo automata autot.
"Ha csak a lézerkard (ami nem lézerkard hanem fényszablya ha már fordítjuk) hol vannak a Star Trekes cuccok?mert eddig jóformán a vezeték nélküli telefon jött be onnan."
Az ionhajtomuveket is hasznaljuk, ertelemszeruen az urben. A sokat emlegetett Bussard fele fuzios rendszert pedig fejlesztik. (a reaktorbol mar van prototipus is) A teleportalas nem jo otlet, meg a filmben is az egyik vezto halalok, a kajank pedig mar most joreszt szintetikus. Vannak szamitogepek, tablet-ek (az elso sorozatban a kellekek meg fabol voltak). Magneses terrel meg mesterseges gravitaciot is sikerult laborban eloallitani. Nagyon mas technologiajuk nem volt, csak a hajtomu technologia szamitana ismeretlennek, de egy Bussard ramjet elvileg kepes felmenni warp 1 kozelebe... :-) Ennek a meghajto resze a vasimr hajtomu, ami ha minden jol megy nemsokara felkerul az iss-re tesztelesre, a masik fo egysege a fuzios reaktor, ezt keszitik, a harmadik a Bussard kollektor, ez mar letezik. Alakul, csak nem olyan latvanyosan.
"kicsit felhõs idõben megáll az út közepén. nem világos, hogyan tervezik kivitelezni ezt. vagy nem igaz, hogy a pilóta csak napelemmel megy, pedig az van írva a honlapon."
A cikkben van egy olyan megjegyzes, hogy van az autokban egy-egy generator is. Ezt hivjak diesel elektromos hajtaslancnak, ami a nagy teljesitmenyu vasuti mozdonyoknal eleg elterjedt megoldas. A generator tolti az aksikat, az aksikrol meg megy a motor. A napelem meg besegit, de joreszt csak disznek van. Egyebkent 4 kisbuszuk van, legalabbis a foto szerint. Ebbol ezek szerint egyszerre max. ketto menne automatikusan.
Kivancsi vagyok meddig jutnak az elso emberi beavatkozasig...
Van egy régi mondás: aki a kényelem érdekében lemond a szabadságáról, az mindkettõt elveszíti. Ide is érvényes, de nagyon.
Nem mintha élnék-halnék a vezetésért, fõleg nem ha 1000km-t kell menni, de ez nem olyan gyakori, hogy elviselhetetlen lenne.
A lényeg: Az ilyen robotszar viszont a TELJES KISZOLGÁLTATOTTSÁGOT jelenti, egy általam befolyásolhatatlan, de más emberek által meghatározott vagy befolyásolt valami iránt!
Él bennem a gyanú, hogy ez arra lenne jó, hogy a már most is emberellenes és esztelen közlekedési szabályrendszert még agyaszarabbá tegyék, még több FELESLEGES akadályozással, mert majd az idióta agyatlan robot úgyis betart minden ostoba aljas szarságot! Amit most nem mernek mecsinálni, mindarra szabadkezet kapnak majd a "közlekedésszervezõk".
Megjegyezném, hogy pont az autóvezetés a legkevésbé automatizálható tevékenység.
Gondoljunk a robotpilótára. A több milliárd dollárba kerülõ repülõgépekbe nyilván már ma is bele lehetne tenni olyan robotot, amit egy 20ezer dolláros autóba aligha!
Mégsem szoktak robottal fel- és leszállni. Pedig ott tiszta pálya van, csak kizárólag a fizika törvényei által uralva. Nem mászkálnak más gépek keresztül-kasul
Ha tényleg az autóvezetést akarnák biztonságosabbá tenni, AKKOR ÉJJEL ÉS KÖDBEN IS LÁTÓ KÉSZÜLÉKET tennének minden autóba! Mert a sok sz**rf**sz részeg biciklis a büdös életbe ki nem világítja magát, akkor se ha az aktuális elnök fejreállva megcsinál 100 fekvõtámaszt a parlament lépcsõin
Reggel munkába menve alszom a vonaton. (Ha tudok). Autóm nincs, fõleg, mert nem szeretem, ha édesanyámat szidják. Aki a szabályokat betartja, annak már szidják. Egyébként egy ilyennel meg aludnék a kocsiban Na, jó, megyek, lefekszem, késõ van...
Na jó, még itt vagyok. Amennyire én értem, ez egy elektromos kocsi, ami alapjában véve hálózatról tölthetõ, de ha szükséges, akkor a benzines generátor hajtja. A fedélzeti számítógép meg a szenzorok mennek napelemrõl. Azt nem írja, hogy ez külön elektromos hálózatot jelent-e, a cikkbõl ezt lehet következtetni, de azon kívül, hogy "hûha!", sok értelmét nem látom. Az egész kisbusz mozgatásához szükséges energia kis részébõl ezeket lehet táplálni árammal. Viszont megfelelõ kis fogyasztású számítógéppel és szenzorokkal vsz. 50 W alá lehet menni.
mesélhetnél a szintetikus kajákról, amiket nagyrészt eszünk.
odáig megvagyok, hogy van benne generátor, csak a honlapon azt írják a pilóta csak napelemmel megy.
a repülõk meg technikailag már minden nem falusi reptéren meg tudnák csinálni a teljesen automatizált le- és felszállást, a technika adott mind a gépen, mind a földön, csak kvázi pszichológiai okokból nincs élesítve.
szerintem már az 50w is erõsen alulbecsült. egy ilyen kísérleti szakaszban még biztosan nincsenek készre huzalozott áramkörök a tárgyfelismerésre meg ilyenekre, azokat általános célú processzor számolja. onnantól meg elég meredeken nõ a fogyasztás, ha látni meg értelmezni kell.
elvileg ugye a metróba se kell vezetõ, mert automatán megy. (vagy ez urban legend?) legalábbis sok helyen. de odarakják és az emberek megnyugodnak, mert emberben jobban bíznak. én meg összeszarnám magam, ha egy sima úton estefelé szembe jönne velem egy olyan autó, amiben látom, hogy alszik a sofõr, vagy újságot olvas. kötöttpályás rendszereknél el tudom képzelni az automatizálást, de azt sem egyik napról a másikra veszi be az ember gyomra... oké lehet hosszú utakat automatizálni, követõ rendszerek most is vannak, amik tartják a távolságot pl aautópályán az elõtted haladó mögött, lehet kényelmesebbé és biztonságosabbá tenni. de itt lenne a lényeg. aki nem akar vezetni, az tömegközlekedjen és máris tud aludni, netezni, olvasni. akinek meg mennie kell, az tekintse feladatnak a dolgot, ne pedig kibúvónak. pont az olyanok miatt jó lenne olyan rendszer ami segít a vezetõnek felmérni minden lehetséges veszélyt. be nem látható kanyarokat, lejtõket, akár tapadást, szembe jövõ kamnion melletti elegendõ helyet, vagy féktávokat, amiket az ember nehezen mér fel, de egy gép ott van, számol, kicsit beavatkozik, ha kell, de a döntés embernél kell, hogy maradjon. mint az "i robot"-ban, vagy abban a "stallone-bullock" filmben, aminek nem jut eszembe a címe. az emberi hülyeséget, felelõtlenséget, hanyagságot egy rendszer sem tudja kivédeni, tehát mindenképpen kell az ember, mint döntéshozó-tényezõ. akinek ez nem tetszik, az maradjon otthon.
Én nem szeretek vezetni, mert az egész életem egy vezetés, pedig nem is sofõr a hivatásom.
Robot nem kell... vannak azok az aranyos kis néger sofõrök én egy olyat szeretnék. Azt lehetne?
Ne vezessen helyettem robot, még az elektronikus kormánymû miatt is emberek haltak meg, hogy bízhatnék ilyen kacatokban??
Egyébként remélem már Ukrajnában szétrabolják õket, és bukik az egész idióta projekt. Olaszok, meg robot-technika?? Még jó hogy nem japán pizza
Hajrá robotok!
(Majd igazat adtok nekem, ha egy sebész bennetek is felejt egy törölközõt. Vagy ollót. :-)
Én úgy vagyok vele hogy ki kell próbálni az új technikákat és a robotoknak a jövõben igenis lesz létjogosultságuk. Szerintem a mi gyerekeinknél ez már megszokott lesz addig is meg el kell indulni valahonnan. Persze azt én sem tagadom hogy most még nagyon sok jogi és egyéb problémát vet fel de szépen lassan ezeken is fognak finomítani és engedni. Csak meg kell nézni a japánokat,mik vannak ott...robot adja össze az embereket,számunkra irtózatosan nagy baromságnak hangzik,ott meg ezek szerint ez jó dolog.
Jo otlet, reszben mert igy lehetne aludni vezetes kozben, es kilehetne szurni a baromallatidiota kozveszelyes utcai versenyzoket.
"Kara kán: Ma mondták be a Híradóban, hogy egy kamionsofõr 1 év 2 hónap FELFÜGGESZTETT fogházat kapott, mert a kamion platóján lévõ NEM MEGFELELÕEN RÖGZÍTETT acélrúd elszabadult, és megölt egy szembejövõ autóst. Gyilkolhatsz gondatlanul, gondtalanul."
A ficko aki par eve halalra gazolta a nagymamat az unokajaval egy zebran, 2 ev borton kapott, ugy hogy elotte mar tobbszor megbuntettek gyorshajtasert.
Tenyleg ugy van, hogy autoval szinte buntetlenul lehet gyilkolni. Nevetseges ha bemegyek valaki lakasaba, elvagom a torkat, lehet hogy eletfogytiglant kapok. Ha bevarom a haz elott, elgazolom, es utana eleg udvarias vagyok a biroval, akkor lehet hogy meguszom fel ev felfuggesztettel. Szerintem az autos gyilkosokat is ugyan ugy kene buntetni mint a kozonseges gyilkosokat.
"elvileg ugye a metróba se kell vezetõ, mert automatán megy. (vagy ez urban legend?)"
Párizsban az egyik metróvonal már kb 10 éve ilyen volt. Utaztunk vele. Nagy élmény volt a szélvédõnél ülni, és nézni, hogy az egész megy, aztán nincs neki vezetõje. Az állomásokban centire pontosan állt meg, mint a lift, és ugyanúgy dupla ajtók voltak, mint a liftnél.
Fura az útvonal, szerintem valamit csempésznek! :D A robot cucc, csak fedõsztori.
Komolyra fordítva, én egy embert küldenék elõre, monjuk Jóuzsit, és 9 követõ teherautó mehetne utána. Így "csak" biztos követést kellene kidolgozni, és 1 sorõf elvinne 10 kocsit. Ha mindig õ megy elöl, elvileg nem lehet baj :) Ezzel a hibrid megoldással lehetne áthidalni a mostani ötlet képtelensét...
"kamerákkal felszerelt jármûvet indít két különbözõ tesztútvonalon Kínába"
Eleg kockazatos, mert ha megerkeznek, egy het mulva 10 dollarert fogjak arulni a kinaiak az egeszet muanyagbol froccsontve. Persze fejre all az elso keresztezodesnel, de legalabb olcso lesz. :)
"elvileg ugye a metróba se kell vezetõ, mert automatán megy. (vagy ez urban legend?)"
A magyar metrok kozzul a kisfoldalatti a kezdetektol fogva kepes lett volna az automata uzemre, de csak nagyon durva vezerlessel. (max gyorsulas, max fekezes) Soha nem goldtak arra, hogy ezt igy kellene hasznalni, viszont veszfekezesre tokeletes, igy ha akarnak sem tudnak egymasnak menni a szerelvenyek. (gyakorlatilag ez volt a vilag elso elektomos foldalatti vasutja ezert nagysagrendekkel tulbiztositottak a rendszert es a tavvezerelheto jatekvasutak mintajara epitettek ki) Erre a vonalra lenne a legegyszerubb automata szerelvenyeket telepiteni, csak a mostani jarmuveket kellene egy programvezerelt menetkapcsoloval es nehany ajto foglaltsag erzekelo szenzorral felszerelni. Minden mas adott.
A harmas metro (kek vonal) most is automata a vezetok tobbnyire csak egy gombot nyomkodnak, minden mas automata. Ha veletlenul valami gond van, erezni hogy ember vezet, mert pontatlanabb a megallas es neha erezni a mechanikus fekek szagat is (egett gumi szag), amikre a normal motorfekes megallasnal nincs szukseg a lassitashoz.
A kettes metro (piros vonat) sajnos teljes manualis, csak biztositorendszer van, fel kellene ujitani.
"Párizsban az egyik metróvonal már kb 10 éve ilyen volt."
Kanadaban, Vancouverben a 70-es evek ota ilyen a teljes skytrain rendszer. Ez egy kombinalt metro/magasvasut halozat es mar az elso vonal is teljesen automata volt. A legutobbi reszet most adtak at az olimpiara. Minden szerelveny vezetheto kezzel is, de alapbol nincs bennuk fulke, csak a szelvedo alatti panelek alatt van par gomb, de normal mukodesnel ott utasok ulnek.
"Hála Istennek" nekünk magyaroknak nem a robotautók a legnagyobb gondunk. Nálunk még ma is elõfordul, hogy aljas bûnözõk halálra gázolnak egy rendõrt. De mire is lehetne számítani elvetemült gazemberektõl? És hogyan lehet mezei rendõröket küldeni autós üldözésre, amikor ilyen feladatra páncélautók és géppisztolyos, vagy akár gránátvetõs kommandósok kellenének?
Bezzeg 2006. október 23-án a rendõrségnek volt gránátvetõje arra, hogy tisztességes adófizetõ állampolgárokra könnyfakasztó gázbombákat lõjön. Akkor a bûnözõkkel miért bánik kesztyûs kézzel? Nem értem ezt az egészet. Mikor lesz nekünk profi rendõrségünk, államunk, oktatásunk? Mert ha ezek meglesznek, olyan robotautóink is lesznek, hogy a világ a csodájukra jár.
Kifelejtettem megint a lényeget: rendõrségi helikopter, benne géppuskás mesterlövésszel?
Vazze, a lényeg mindig utólag jut eszembe.
"...autoval szinte buntetlenul lehet gyilkolni"
Érthetõ a logikád, bár azon lehetne vitatkozni, hogy a szándékos bûncselekmény és a gondatlanságból elkövetett azonos súlyú legyen-e Asszem mindkettõ mellett és ellen vannak érvek.
Viszont, az nagyon nem igaz, hogy "elvagom a torkat, lehet hogy eletfogytiglant kapok"!
Emlékszik még (remélem!) mindenki arra a szakközépiskolás fiatalemberre, akit az ökölvívó (ork) osztálytársa vert agyon. 4 év felfüggesztettet kapott, mint tudjuk. 3 napig csak bámultam magam elé... Ha ilyen ..... (nagyon szalonképtelen, kétoldalas átkozódás helye) itéletet vagy mi a büdös okádék sz**t lehet hozni ebben az országban, miközben az autós embereket a fizetõparkolási maffiaszemét puszta bemondása alapján több százezer forintra büntetik (bizonyítási kényszer megfordítása, ami a boszorkányperek idején volt elfogadott, de azt manapság nem hívjuk jogállamnak, stb...)
Ráadásul én olyat olvastam valahol, hogy az ökölvívó ...rongy nem is egyedül csinálta, de a társait még csak perbe sem fogták... (az okádékrongysajtó teljes asszisztálása mellett)
Szóval az a megállapítás, hogy a bûnözõk büntetései nagyságrenddel súlyosabbak, mint az autósoké, szerintem -- sajnos -- nagyon messze áll a valóságtól. Ld. pl. az egyik mai hírt: eset, ami tömegével történik nap mint nap, országszerte
Visszatérve az eredeti témához: Az igazán nehéz az, amikor az ember sem tudja, hogy mit tegyen: pl. Sûrû köd, amikor az út szélét sem lehet látni (persze, tudom, hogy van radar, nem csak látható fényben látó kamera, stb), fel nem festett sávok, sivatag, ahol csak sejteni lehet az útnak csúfolt nyomot, ki nem rakott, vagy éppen nem egyértelmû táblák, nagyon is egyértelmûen azért takarásban levõ tábla, hogy a rendõr megbüntethessen, és hát persze a százféleképpen szabálytalankodó vezetõk. (az alvajáró )
Ezeket mind lehetne mérlegelni. De manapság nincs mérlegelés, mert sza.ok a törvények (mert sza. emberek ugye csak sza. törvényeket hozhattak), és sza.ok a jogalkalmazók is. Egyszóval, ez egy sza. ország lett. Sajnos. Gyurrrrcsány ká-országnak nevezte, de a végire még annál is rosszabb lett. Normalitás híján pedig semmi sem lesz: sem 3,8%-os deficit betartása, sem közbiztonság, sem integráció, sem semmi. A normalitást pedig a döntési posztokon lévõ emberek adják. Ha nincs kontraszelekció.
Ha a robotok dolgoznak helyettünk, ki fog kapni fizetést? Persze ez nagyon jó lesz a fuvarozós cégeknek, mert nem kell embert alkalmazni.Nincs túlóra,ha várakozni kell, de fizetést se kap senki. Jó ez a robotika,csak mit fogunk csinálni mi emberek???
Nagyon el vagytok töttyedve... Friss híreket hoztam: Az Iráni Iszlám Köztársaság 9 éven belül embert küld az ûrbe és 20 éven belül fúziós reaktor épít. Nem semmi.
Magyarországon pedig 30 éven belül demokrácia lesz, és 100 éven belül innen irányítják a világ bankrendszerét. C:
Magyarországon már most demokrácia van, néha túl sok, máskor túl kevés. A bankrendszer irányítását csak akkor vehetné át ez az ország, ha én lennék a miniszterelnök. Akkor sem egybõl.