Pontosan az a lényege az egész sztorinak, hogy az apró döntéseidnek nincs jelentõsége a végkifejlet szempontjából. Minden baj forrása Comstock megszületése és a megoldás az õ halála. Ezek minden univerzumban KONSTANSOK, állandók, vagyis akármit csinálsz a játékban, minden &
#8222;út&
#8221; az elõbbibõl indul és az utóbbiba vezet. Comstock végtelen világban megszületik, de minden világban meg kell halnia, hogy helyreálljon a rend. Hiába pusztul el New York az egyik világban, ha Comstock meghal ezt semmissé lehet tenni. Ezt úgy is fel lehet fogni, hogy a játékbeli univerzum (Elizabeth segítségével) így tudta kijavítani azt a hibát, amivel megbomlott az egész téridõ Comstockék miatt.
Az, hogy fejet vagy írást dobsz, madarat vagy ketrecet választasz, átszúrják a kezed vagy nem teljesen mindegy, mert ezek csak a VÁLTOZÓK, ezekkel is szemléltették, hogy különböznek az egyes világok. Egyébként meg láthattunk pár &
#8222;rossz&
#8221; befejezést is, pl. a világot amelyikben Booker meghal a Vox oldalán, vagy az említett New Yorkos véget is. Igaz, hogy ezeket nem közvetlenül mi idéztük elõ, de a multiverzumos téma miatt ezt másképp nehéz lett volna bemutatni. Ha csak azt láttad volna a játék végén, hogy egy random döntés miatt lelõnek és meghalsz, a nagy egészbõl semmit nem fogtál volna fel. Így is vannak emberek akik még mindig nem értik a végét, mert azért valljuk be, a sok dimenzióugrást, idõutazást amit a játék az utolsó fél órában dob nekünk elsõre kissé nehéz feldolgozni, pláne azoknak akik még sosem olvastak ilyesmirõl.