Vagy talán csak érettebbenek kéne lenni (de legalábbis odafigyelni az elhangzottakra és értelmezni azokat) és kicsit tapasztaltabbnak szerepjátékok terén...
Egyébként mit értesz idióta német gegek alatt?
Jó ez a Nehrim, nem is kicsit.
Nekem 61 óra alatt sikerült végigvinni. 250 helyszínt jártam be és derítettem fel a térképe(ke)n, a lehetséges 70 küldetésbõl (35 fõ és 35 mellék) 65 lett kész, ja és a begyûjthetõ N betûs varázsjelekbõl 65 lett meg (mivel párat így sem épületekben vagy romokban találtam, hanem például az erdõben bóklászva bukkantam falmaradványok árnyékában meglapuló jelre vagy leéget romos ház tetején, netán a szabad ég alatt álló csillében) szóval ezen a téren van még mit pótolni.
A maradék öt feladatból 2 nincs befejezve a modderek által (ez a gyûjtõ által a Nexus-ba bejutós feladat, meg a fejvadászosdi), 1 amit még simán be tudok fejezni csak le kell szállítsam a topánkákat a megrendelõnek, 1 az nem feladat bár a quest-ek között van felsorolva (konkrétan a trainer-ek vannak benne felsorolva), 1 meg szerintem végtelenített (a fõvárosi "szabónõnek" szállítandó kiválló minõségû pókselyem) és az életben nem fog eltûnni. :)
A sztori magával ragadó és rengeteg olvasnivalót biztosít.
Volt hogy azért vissza kellett töltenem egy állást, hogy a gyorsan zajló események kommentjeit figyelemmel tudjam követni (nem megy nekem a szimultán figyelés a beszédre és az írott szövegre ha az két elrétõ nyelven megy, viszont a hangok nagyon jól eltaláltak így nincs szívem lekapcsolni a beszédhangot). A mellékes feladatok között 2-3 igazi gyöngyszem is akad (Darius kincse ami egy jó kis mondókafejtõs és nyomozgatós bulinak indul aztán csúnya felismerésekhez vezet; a fõvárosi megvett házunkból induló elüldözött elf története is egész hangulatos, noha rövidke; az északi városból "eltünõ" sörfõzõ maestro elõkerítése is tartogat mosolyra okot adó momentumokat), a többi inkább csak az új játékkörnyezet miatt tûnik újszerûnek.
Karakterekbõl is lesz pár komoly arc akikre szerintem emlékezni fognak akik végigviszik a játékot (például Gábor, az orosz akcentussal beszélõ robbantási specialista, másodállsában hivatásos istentagadó és kicsit zakkant emberke vagy Arkt akirõl a sztori során nagyon sok minden kiderül, netán a star people röhejes kinézetû királya).
Technológia is képviselteti magát (nautilus tengeralattjáró, méylségi búvár felszerelés, repülõ szerkezetek, vonat csak hogy párat említsek) és például aki ismeri a spelljammer-t az talál majd egyértelmûen onnan nyúlt motívumokat is.
Kicsit ugyan zavart, hogy több történet megmaradt német nyelven így nem tudtam maradéktalanul élvezni a könyvek böngészését de összességében tényleg egy nagyon jó játék a Nehrim. Az meg különösen tetszik hogy egy ilyen jó engine alá kreálták meg és így varázslatos vizuálisan indukált hangulatot adtak a játéknak.
Most kezdek majd egy új játékot egy half aeterna fajú egyénnel. Ha már mindenki olyan megvetõen kezeli õket, kíváncsi vagyok ez miként jelenik majd meg a játékban.
Ja és egy tipp a végére:
Aki nem szereti a pajzsokat és nem feccöl sok energiát a blokkolásba az kezdje el megszeretni a védelem ezen formáját mert a vége felé a játéknak lesz pár olyan íjász ellenfél akik legyûrése egy erõs pajzs és egy jó erõs blokk (mondjuk journeyman fokozat már elég lehet) nélkül gyakorlatilag kivitelezhetetlen. Elég annyit mondani az egyik íjászról hogy nála lesz a játék legjobb íja (80 körüli sebzéssel) , igen combosan varázsolgat, elbújni elõle esélytelen és az általa kilõtt nyílvesszõk darabja 161 pontot sebez (szóval az íjával együtt magasan 200 fölötti damage figyel be egy találatától és ahogy elnéztem tuti master marksman a delikvens mert a segítõm csak úgy röpködött minden találattól és én is csak a jó blokkolási képességemnek köszönhettem hogy nem röpültem vele együtt).