Nekem városban eddig még egyszer sem akadt (8600 GT kártyával, 1440x900-as felbontásban), kizárólag a patkányok esetében vannak fennakadásaim, másutt nem fordult elõ még röccenés sem. Városban sem volt még gondom.
Mondjuk az árnyékok úgy egészében véve agyon vannak csapva (annyi pluszt nem adtak, igaz az FPS esés sem volt komoly így lehet hogy visszakapcsolom), a víz sem tükrözõdik (tudom hogy szép de nekem nincs rá igényem), meg csak 45-ön állnak a távolsági csúszkák a fák, objektumok és emberkék terén (látotávolság az teljes). A fák klónozódnak és van elõre betöltött háttér (ezeket a launcher-ben lehet beállítani), ahogy mindhárom distant rendering is be van kapcsolva.
Ami akadást tudott kezdetben okozni az a bloom volt míg le nem csaptam(a HDR viszont nem okozott semmi fennakadást ellenben nem tetszik).
hapi:
Igazából felszereléstõl és alkalmazott taktikától függ mekkora a kihívás, illetve hogy mikor vesz észre az ellenfél. Az osonós íjász stílusban nem lesz igazán ellenfél egészen a végjáték bizonyos pontjáig (ott is csak azért mert kényszerítve leszel a közelharcra).
Nekem ugyan a közelharc sem okozott gondot mert nagyon korán találtam az egyik romban (még a middle realm-ben) egy egykezes elf csatabárdot (az itteni nevüket mindig elfelejtem ), ami feltuningolva 92-es pofonokat osztogatott a kezemben (anélkül úgy emlékszem 72 volt a sebzése úgy hogy nem volt 100-as a blunt skill-em csak 74-es és az erõm csúcsa 90 volt).
Lesznek ellenfelek akik nagyon meg tudnak szorongatni. Nekem például kimondottan problémát jelentettek idõnként a déli területek varázslói (nem voltak szívósak de nagyon nagy pofonokat osztogattak és simán észrevettek bárhová bújtam is, meg nem szégyellték lekapkodni rólam a védelmeket sem) mikor pofátlanul meglapultak és láthatatlanul támadtak. De például a dark forest területén volt hogy egyszerre 3 shadow spider támadott be (nem láttam õket a fûben) és mikor telipe köptek lebénultam és elégtem egyszerre míg õk lelkesen rágcsáltak és csapkodtak.
Közelharcos specialistaként érzésem szerint komolyabb kihívást jelentett volna a játék mint turbósított lesbõl támadó íjászként némi varázslói háttérrel.
Szóval ha olyan nagyon komoly kihívást akarsz akkor maradj az acél és esetleg max az ezüst fegyvereknél (neves ellenfelek kivételével úgyis nagyjából ez lesz a maximum amivel az átlag ellenség szaladgálni fog).
koschwarz:
Ez van ha az embert elragadja a hév és belemerül egy játékba.
A csavarok jelenléte tény, de nem akad azért olyan nagyon sok. Pusztán a tény, hogy nem lesz minden feladat azonnal kijelezve a térképen az oblivion után üdítõ tud lenni. Ettõl függetlenül ha valamirõl írást, konkrét utalát találunk akkor az úgyis megjelenik a térképen, aztán hogy lesz hozzá nyíl vagy sem az teljesen változó.
Sok dolog, ami látványos újdonság és élettelibbé teszi a játékot, scriptelve van, mint például az ominózus katonák vs varázslók bunyó az úton (ilyen spontán max akkor lesz ha sikerül belefutnod egy õrcsoportba mikor üldöz téged pár varázsló). Számtalan kulcsos ajtó kinyílása és kapcsoló feltûnése ami addig zárva volt/nem létezett a kapcsoló is eseményhez kötöttek.
Az AI viszont sokszor tényleg nagyon lökött módon reagál vagy éppenséggel nem reagál a helyzetre. Az árnyékból agyoncsapom/lövöm a mellette állót és nem reagál a társa szitu csak egy a sorban. A vicces hogy általában pont a fejetlen zombik szokták az ilyesmit detektálni és nekiállnak futkosni veszettül keresve a támadót.
Azon megütköztem hogy rablók, zsebesek és csempészek teljesen nyugodtan viselkedtek a közelemben/nem törõdtek velem csak ha voltvelem még valaki. Csak akkor támadtak. Így nem volt nehéz begyûjteni nagyon gyorsan az 50+ murder plecsnit (ezekbõl is lesz pár érdekes).