Oblivionban, és itt a Nehrim esetében is, ez kimerül a power attack-okban. Simán hosszan nyomod a támadást mikor közelharcban vagy és az adott fokozatodtól függõen még közben egy irány billentyût is lenyomsz. Ennek következménye a nagyobb sebzéstõl, a lefegyverzésen át a bénításig vagy leütésig bármi lehet. Ha kíváncsi vagy rájuk pontosan, akkor javaslom felkeresni egy oblivion skill-ek részletes leírását tartalmazó oldalt.
Benevolens:
Én mondjuk örülök, hogy nincs olyan tápolási lehetõség a varázslatokkal és tárgyakkal mint ami az oblivion vagy éppen a Morrowind esetében volt. Így nem száll el kezelehtetlenül a játékos és maradnak kihívások. Noha amilyen erõs íjakat és késõbb nyílvesszõket majd találni/venni lehet azok mellé a varázslatok tényleg csak kiegészítésnek jók.
Lélekszívó fegyvereket meg lehet készíteni (alapvetõen még csak a vasból készült tõr amit meg tudsz magad is csinálni) vagy venni (iron/silver lélekrabló tõrök). De a komolyabb lélekfogó varázslatok így is elnyúlnak akár 30 másodpercig is amennyi idõ bõven elégséges az ellenfél felszecskázására.
A billentyûkiosztást meg tudod változtatni hogy jobban kézre álljon, így ezzel nem lesz hiba.
Arany színû szarvassal én még nem találkoztam csak fénylõ/csillogó(mintha valami védelem vagy aura lenne rajta) szarvasokkal (meg rókával, farkassal, medvével sõt még nyúllal is), de azok simán csak betegek/veszettek és ezért támadnak meg. Az ilyen állatoknak van egy kis ellenállásuk is normál fegyverekkel szemben ezért tûnnek olyan szívósnak (gyakorlatilag mintha gyengébb egy pajzsvarázslat lenne rajtuk).
A gyors elhalálozás ellen meg neked is azt tudom mondani, hogy vagy távolról cselekedj, vagy tanulj meg kitérni (merthogy van dodge is), netán hárítani. Gyorsbillentyûre tedd be a kedvenc fegyvereidet és varázslataidat/löttyeidet és mehet a buli.
Oblivion bezavarása lehetséges mondjuk amiatt hogy esetleg elindítod annak az indító file-ját, vagy launcher-ét (nem kell semmit csinálnod benne azonnal felülírja a Nehrim beállításait amint egyszer is akárcsak véletlenül ráböksz), netán bepipálva maradt az oblivion.esm a launcher-ben mikor legelõször elindítottad a nehrim-et. Megoldás hogy a nehrim launcher-ben a beállításoknál (settings) ráböksz az ini törlésre (reset chnges) és beállítod amit szeretnél és utána accept-el elfogadod (ilyenkor kreál egy teljesen új beállítási file-t amibe nem fog belenyúlni az oblivion amíg annak egyik file-ját sem piszkálod.
De egy alapos rendszerellenõrzést is elvégezhetsz a gépeden némi töredezetség mentesítéssel karölve, meg nézd át a registry-t hátha valami korábbi mod maradt benn és az zavarog még mindig.