Cikk szerint is "minden tekintetben felülmúlja elõdjét". Szerintem meg sokkal szarabb lett.
Ennek egyetlen oka van: a történet és a világ, a DS mitológia az égvilágon semmivel se bõvül. Nagyjából a második chapternél megtippelhetõ, hogy mi lesz a sztori, és az is történik. Nincs csavar, nincs lassan kiderülõ hátborzongató kerettörténet.
Az elsõ rész úgy kezdõdött, hogy belépsz egy ûrhajóba, amivel elveszett a kapcsolat. Azt se tudtad, mi az a "Marker", a dobozon horror volt, szóval vártad a szörnyeket, de ennyi. Tucatnyi csavar, árulás, lassan kiderülõ háttér tette érdekessé. Pl. az Unitológia szerepe, a Hive Mind, az egyes szereplõk hovatartozása, hogy kezdõdött az egész, a szörnyek morfológiája, eredete...
Ehhez képest a második részben marginális apróságokon kívül a világ semmivel se mozdul elõre. Nincs sztori, semmi olyat se tudunk meg, amit már nem tudtunk az elsõ részben is, ami meg új (pl. a "convergence" meg Nicole szerepe), az homályos, és totál illogikussá teszi az elsõ részt is. Elismerem, nehezebb egy már kidolgozott világon lendíteni, mint egy teljesen újat kitalálni, de a DS2 meg se próbálja.
Egy horror nekem akkor mûködik jól, ha hagyja a saját fantáziám is dolgozni, és a történet folyamán folyamatosan találgatom, mi lehet a kerettörténet. A DS2-ben nem érzed, hogy át akarsz jutni rajta, mert kíváncsi vagy, hogy oldódnak fel a történetszálak. A játék jó FPS, de sima darálássá vált, a beleélés lehetõsége nélkül.