Még mindig nem értem a vádakat, amiket felhoztok a játék ellen.
Az originsben ugyan sokkal több helyszín volt, de ennek az volt az ára, hogy nagyon sok hely kidolgozatlan, üres maradt, hangulat, báj nélkül. itt nagyon ráfeküdtek erre, és olyan helyszíneket hoztak, amiknek van arculata, amikhez lehet kötõdni. emellett az origins nekem egész rendszerét tekintve eléggé egy neverwinter nights koppintásnak-továbbgondolásnak tûnt.
aki pedig a mellékküldetésekkel jön, az nem játszott az elsõ résszel? rendkívül monotonok, ismétlõdõek és jellegtelenek voltak, a töredéküket csináltam meg csak, itt pedig mindegyik egy-egy kreatívan megírt kis sztori, mintha az ember rövid novellákat olvasna a regénybe fûzve.
a csapattársak jelleme is sokkal egyedibb, kidolgozottabb lett. az elõzõben számomra sokan semlegesek, nagyrészt érdektelenek és kevésbé voltak, eltekintve Alistairtõl és Morrigantõl.
itt fogták a sztereotip és az egyedi jellemvonásokat, és ízlésesen rakták õket össze, mindenkinek van egy sokkal izgalmasabb arculata, beleértve számos, a történetet hosszabb-rövidebb idõre végigkísérõ fontosabb npc-ket is.
az egész játék fõ élvezeti faktorát és célját az szolgáltatja, hogy átérezzétek a dragon age univerzumának jellegzetességeit, cselekményeit, amikhez a kódex bejegyzéseket sem árt elolvasgatni, és hogy megismerkedjetek a jellemrajzoknak és egyéni élettörténeteknek, problémáknak azzal a mélységével, ami miatt rendkívül szerethetõ, közvetlen, személyes lesz az egész játék. akiknek ez nem jött át, azok teljesen mást keresnek egy játékban, vagy egyszerûen rosszul közelítették meg az egészet. ez is egyfajta típusa a szerepjátszásnak, amelyik kifejezetten az életszerû karakterjellemekre és regényszerû történetmesélésre koncentrál, az, amiben 10ezer hektárt bejárhatunk és minden apró elemét a harcnak és a karakterfejlõdésnek megtervezgetjük, pedig egy másik. ez tényleg csak azon múlik, hogy a rendszernek melyik elemében keressük a szépséget. ti az ebben rejlõt nem veszitek észre, mert mondjuk nem ezt keresitek és nem ragad meg benneteket, én meg pl. a D&Dben rejlõket kevésbé, mert túl száraz és túl matek a fantáziához.