Jó AI-t nehéz programozni.Nézzük meg a botokat az FPS játékokban, nézzük meg ellenfelünket stratégiai játékokban.
Általában azzal rontják el a fejlesztõk, hogy irreálisan nehéz és csak csalással nyerni tudó AI-t csinálnak.Stratégiákban mindig 10x-20x erõsebb, FPS-ben meg még ki sem lépsz és fejbe lõ egy lövéssel...
Vagy nagyon gyengék vagy borzalmasan erõsek, köztes út nincs.Volt azért jó néhány ellenpélda, de kétségtelen, hogy az emberi gondolkodást nehéz lemodellezni.Tudom, erre is van ellenpélda.
Itt az X-ben nem volt annyira rossz az AI.Mondjuk a Xenon szektorok kitakarítása, majd a "hirtelen felépülõ" Xenon Station-ök a szektor közepén azért érdekesek voltak.Én csak úgy tudtam tisztára pucolni, hogy beálltam egy hajóval oda, ahová a gép "visszarakta" volna a Xenon ûrállomást, így nem rakta vissza és nem lett megint tele ellenséges hajókkal a szektor.
Én inkább megint a gépigénytõl rettegek...szép, jó, gyönyörû, de nálunk is elfut vagy csak NATO gépeken?