A botok FPS játékokban mindig tökéletesre vannak tervezve, és onnantól bizonyos scriptekkel butítják le õket, hogy esélyt adjanak a játékosoknak.
Az X3 szériában az új fizikai modell miatt nem egészen mûködött a dolog (X2-bõl volt importálva az egész AI, még finomításokkal is alig tudták a pathfindingot optimalizálni). X2-ben a pattern követése viszont egész tökéletes volt.
Most X Rebirth-ben egy teljesen új rendszert dolgoztak ki, amely a környezethez képest alakítja a hajók pályáját, és nem pattern-t követ. Majd elválik, hogy mennyire mûködik, fõleg csata közben.
A respawnoló Xenonokat a God engine mûvelte, az egosoft nem intendálta end game-ként, hogy kiírtasz egy egész fajt. Éppen ezért itt-ott visszarakatta õket automatikusan, melyet ha személyesen láttál elég olcsó megoldásnak tûnt. Persze, jobban is kidolgozhatták volna azt a részét, ám nem volt priorítás, és valószínûleg most se lesz (fõleg azért, mert nem is biztos, hogy ki tudsz írtani egy egész rendszert ezúttal - a városok [melyekre az állomások épülnek] több mint valószínû, hogy elpusztíthatatlanok).