A ténylegesen bejárható terület szerintem nem hogy 10x nagyobb, hanem 100x kisebb az AP-ban. A 10x több lehetõséget megkérdezhetem, hogy miben látod? Hogy odamész a Stock Exchange-hez, és pár óra tõzsdézés után annyi lóvéd van, hogy mindent amit akarsz meg tudsz venni, nem beszélve a csomó menekülõ pilótáról, akik csak azzal több millió kreditet szereztek nekem, hogy kiugrottak az ûrhajóikból. Aki egy kicsit értett az X-ekhez, az rövid idõn belül képes volt a galaxis urává válni, a gyors M5-ösök hamar felfedezték neked az egész galaxist, és hála a kissé korlátolt AI-nak többszörös túlerõ ellen is könnyedén gyõzni lehetett. Olyan hamar megkaptam Naprendszer hõse címet, hogy szinte szégyeltem magam. Egész Xenon szektorokat tiszítottam ki egyetlen hajóval (OP Skirnir), hogy aztán nemsokára a GoD újra spawnoljon mindent. Vagy netán a háborút hiányolod a Commonwelth és a Terranok között, aminek az égvilágon semmi értelme és végkimenetele sincs?
Szerintem az elõzõ játékok egyik nagy hiányossága pont az volt, hogy a hajóknak és állomásoknak semmi karaktere nem volt. Az állomások nagyja része, leszámítva pár állomást, copy-paste spagettitészták voltak , az ûrhajók meg dettó semmilyen hangulattal nem rendelkeztek. Különben sem volt sok értelme a nagy hajók kézivezérlésének, mert azokon az ágyúk már automatizáltak, és a lassúságuk miatt nem a legjobban használható player shipek. Én a nagy hajóimat mindig szektororok járõrözésére vagy az állomások védelmére használtam, ha baj volt, akkor meg oda ugrottak, ahol rendet kellett rakni. De többnyire olyan hajókkal közlekedtem, mint az Albion Skunk. Szerintem ez a Rebirthben is így van.
Õszintén szólva, a csatákban és az ûrhajó irányításában semmi külömbséget nem látok az elõdeihez képest, bár annyi azért van, hogy most az ûrállomások és a hajók nem csak egy nagy darab HP-ból állnak, hanem modulokból épülnek fel, ja és a felrobbant hajók roncsai ott maradnak a csatatéren. Mellesleg a gravidar sosem volt olyan hasznos, hogy annyira sajnáljam a hiányát. Persze nem árt, ha beleteszik, de az esetek 90%-ában a térképet használtam helyette, amit sajna a Rebirhben elég alaposan elcsesztek, remélem hamarosan javítják.
Ne érts félre, rengeteg órát fektettem az elõzõ X-ekbe, a kedvenc játékaim közé tartoznak, de ettõl függetlenül látom a hibáikat, és nem voltam mindennel megelégedve, ahogy most a Rebirthben sem tetszik minden maradéktalanul. De azt is nézd, hogy az X3-nak hány év, mennyi javítás és a játékos közösség és modderek kitartó támogatása kellet ahhoz, hogy ott legyen, ahol ma van.
De ez csak az én meglátásom. Elég sok dolgot változtattak ahhoz, hogy az öreg hardcore játékosoknak szúrja a szemét, ezt nem vitatom. Csak jó lenne, ha az emberek picivel több bizalmat szavaznának az Egosoftnak.