Engem a GUI nem különösebben akaszt ki. Valóban ráférne egy jobb térkép, de ennél fontosabb problémák is vannak.
Ennek ellenére, számomra az utóbbi idõk egyik legélvezetesebb játéka volt. Elsõsorban azért, mert nem feltétlen a harcon van a hangsúly (arra van jópár másik "mást se csinálj, csa kergesd és lõdd le" típusú szim is). Azonban ritka kivétel, hogy az X sandbox game (a hibáival együtt is), ahol kereskedni, építeni is kell.
A cockpit nézet engem kifejezetten zavart, mert a fél látóteret kitakarta (X2). Néhány óra múlva már egyenesen unalmas volt állandóan azt az egy "keretet" bámulni, miközben a sokkal lényegesebb kilátást jelentõsen korlátozza. Ha lesz is Rebirth-ben, remélem ki lehet majd kapcsolni!
Abban viszont egyetértek, hogy szinte az összes X3 gyakorlatilag X2 kiegészítõ. A Reunion esetén ezt még meg lehetett bocsátani, mert ott volt egy komolyabb ugrás, de a TC -és fõleg most az AP-, gyakorlatilag ugyanaz a játék. Vannak új hajók, fegyverek, állomások, de ez kevés ahhoz, hogy új játékról beszéljünk, mivel a játékmenet és minden más szinte azonos.
A Rebirth elvileg éppen azért készül, hogy teljesen újraírhassák az egészet.
Ami viszont nagyon hiányzik nekem, az a felfedezés értelme. Gyakorlatilag minden szektor egyforma. Ilyenkor verem a fejem a falba, hogy ott a kiváló, ám hányatott sorsú Infinity engine, ami gyakorlatilag végtelen számú bolygórendszert képes generálni és szimulálni, töltés nélkül képes real-tiem bolygóra szállni, a bolygók felszínét és atmoszféráját pedig random képes változtatni, tehát nem létezik két azonos. Egy ilyen motorra lehetne csak igazán olyan játékot készíteni, amiben a felfedezésnek is van értelme, és ahol nem csak arról szól a dolog, hogy az egyik szektorban piros a nebula háttérképe a másikban meg zöld.
Ettõl függetlenül örüljünk ennek is, mert sajnos nincs egy normális cím a témában (ami egyébként röhej).