"- Bár még csak nevetséges 9 órát öltem bele, de már most látom és a térképeket tanulmányozva is evidens, hogy sokkal kevesebb rendszer van, sokkal kisebb a bejárható világ..."
Nagyon nem. Gondolom észrevetted, hogy a Rebirthben a térkép teljesen másmilyen, több szintű. Vannak a naprendszerek, azokon belül vannak a szektorok, és a szektorokon belül vannak a zónák. Na most a zónák azok nagyjából az előző játékok szektorainak feleltethetők meg méretüket és funkciójukat tekintve. Ha csak az alapjátékot veszem, akkor ha jól számolom van 110 zóna. A Teladi Outpost és Home of Light DLC-k még hozzátesznek ehhez kb. 80-at. A zónák közül némelyiket csak úgy találod meg, ha letérsz a bejárt útvonalról. Nem tudom, hogy hol jársz a fő küldetésben, de annyit megsúgok, hogy nem az a két naprendszer az egész Univerzum, ami az elején elérhető... A két DLC-vel együtt óriási a bejárható terület. Vagyis a bejárható világ szerintem inkább éppen sokkal nagyobb, bár egy az egyben nem lehet összehasonlítani a régivel. Az új Univerzum felépítése az, amit biztosan nem cserélnék le az X3-aséra.
"- Sokkal kevesebb fegyver, annyira nem egyediek, mert a pulse maser és a particle repeater között működésben nem sok különbség van, a plasma cucc is egy egy síkú lassú gombóclövő, ami jópofa az Inertial Hammer ami egy űrshotgun gyakorlatilag. Az egyáltalán nem igaz, hogy a korábbi részekben nem volt lényegi különbség a fegyverek közt, sokkal több kategória volt, ajánlom figyelmedbe a TC-hez megírt guide-om, még biztosan elérhető a TC topicjában. Emlékszem órákat szántam arra, hogy kiszámoljam a PSG és PBG területre ható fegyverek effektív sebzését különböző hajókon és távolságokon, hol van ehhez képest a mostani állapot?"
Hát végülis akkor egy AR-15 és egy GAU-8 Avenger között sincs sok működésbeli különbség. Az X3 amúgy pont ilyen "egy síkú gombóclövőkkel" van tele. Igen, a TC/AP-ban rengeteg fegyver van, de pont működésben nem nagyon térnek el egymástól. Az egyik zöld gömböt lő, a másik pirosat, a harmadik kéket, az egyik kicsit többet sebez a másiknál, a másik kicsit gyorsabban lő az előzőnél. De mind ugyan annak a néhány fegyvernek a variációi, minimálisan eltérő vizuális effektusokkal. Mindezek kiegyensúlyozása meg megint egy másik téma... A régi fegyverek most is megtalálhatók a játékban, csak más néven és nincs belőlük n+1 variáció.
Nekem pont ez nagy választék annyira nem hiányzik. Így, hogy nincs tucatnyi variáció gyakorlatilag ugyan abból a fegyverből, nincs szétaprózva a gyártásuk, és nem kell órákat tökölni azzal, hogy felszereljem a hajót (vagy csaljak a klónozással), vagy dühöngjek a nem működő gazdaság miatt, ami miatt sehol sem találni azt az egy bizonyos fegyvert, ami nekem kell.
Az Egosoft meghúzta ugyan azt, amit a Bioware a Mass Effect 1 és 2 között.
"- Rakéták dettó, bár itt még nem próbáltam az összeset, de nagyon kurta az összesnek a hatótávolsága."
A hatótávolságukról itt egy táblázat. Az elején, amikor gyengébb és lassabb a Skunk, jól jönnek, ha sok ellenség támad egyszerre, az erősebbek meg kifejezetten jók a nagy hajók ellen. Hozzá kell tegyem, ha már hasonlítgatunk, hogy az TC/AP-ban viszont csak arra voltak jók a rakéták, hogy eladjam őket, és ezen még a modok sem tudtak igazán segíteni...
"Az ellenséges vadászok harc közben összesen kétféle manőverre képesek, vicc milyen könnyen lehet őket lelőni, csak idő kell hozzá, mert a fegyverek amúgy gyengék. Azzal például totál nem tudnak mit kezdeni, ha megállok egy helyben, elég bénán manővereznek akkor körülöttem."
A TC/AP-ban bezzeg mennyivel jobban manővereznek és mennyivel veszélyesebbek! Vagy mégsem. Azt is vedd figyelembe, hogy nem egy M3/M4/M5 vadászgéppeb ülsz, A Skunk egy M6-osként indul, de később inkább már egy M7-es erejével rendelkezik, és a kisebb vadászok inkább már csak olyan idegesítő dolgok lesznek, mint a legyek.
"Az űrhajó típusokból sokkal kevesebb van, mint korábban, de persze ez nagyban köszönhető annak is, hogy két komplett faj ki van hagyva és a Splitek is csak mutatóban vannak, hogy ne felejtsük el őket teljesen."
Valahonnan el kell kezdeni. Jóval több dolguk lett volna, ha minden fajnak ilyen részletes állomásokat és hajókat kellett volna csinálni. Lehet ezért. Ez van. Majd a következő játékban benne lesznek.
"A nagy hajók és állomások nagyon szépen ki vannak dolgozva, de a kicsik viszont nem, minden új vackot körbe kukkolok F3-al és a kisebb hajók szerintem részlet gazdagabbak voltak az X3-ban és folyatásaiban."
A hajók és állomások a másik olyan dolog, amiben az X3 és a Rebirth két külön dimenzióban van, nem is lehet őket egy lapon említeni. Az X:R-ben iszonyatosan jól kinéző és realisztikus hajódizájnok vannak, komolyan amikor ezeket a hajókat nézegetem, akkor fáj igazán, hogy nem lehet velük repkedni. Sajnos akár mennyire is szeretem az X3-at, a hajódizájnban és részletességben a _közelébe_ se megy a Rebirthnek. Legalábbis engem személyesen a Rebirth ezzel kilóra megvett.
"- Ha már hajók, az évtizedes M1, M2...M8 rendszert mi a fenének kellett elhagyni? Persze, új játék, hallottam már a mesét, az X-BTF után az X2 is gyökeresen új volt, de ehhez akkor sem nyúltak, most meg minek? Totál összezavar a jelenlegi rendszer. Tudom, van rá mod, ami visszaállítja azt a nevezéktant. De ha már itt tartunk a korábbi hajó típusokból is csak a Xenonok maradtak meg, és a Katana, kérdem én hol van egy , ami meghatározó és központi hajótípus volt amióta az X-Univerzumban játszani lehet még akkor is, ha minden játékban lecserélték a modelljét? Vicc."
Nem tudom, de én is inkább a régi jelölést preferálom az "XS,S,M,L,XL" helyett, habár logikailag a régi is egy katyvasz, de informatívabb. A Colossust, ha annyira hiányzik, meg lehet találni, csak nem teljesen olyan formában, ahogy régen :D Egyébként az Arawn enciklopédiabeli leírásából arra lehet következtetni, hogy vele váltották le a Colossust még mielőtt a kapuk lekapcsoltak, mert Argon Prime-ban gyártották le az elsőt...
"- Egyszerre csak egy fegyverrel lehet lőni? Mint valami tucat FPS-ben? Mi ez már? Az előző részekben volt egy fasza grouping, négyféle állapotot el is lehetett menteni, itt ez nagyon hiányzik."
"Nézzükcsakmiberúghatokmégbele...". Ez nem az előző részek. Ha azokkal akarok játszani, akkor feltelepítem őket, és azokkal játszok. És akkor majd lőhetek 8 különböző nevű, statokban minimálisan eltérő, szinte ugyan olyan effekteket használó fegyverrel.
"A nagyobb hajóknak nem lehet egyéni parancsokat adni, hogy melyik lövegtoronnyal mit csináljanak vagy legalábbis én nem találtam meg."
Nem lehet, de az 5 csillagos Defense Officerem eddig jó munkát végzett... Bár az ilyen típusú dolgokra is készült már jónéhány mod, nekem eddig nem hiányzott. Az én tapasztalatom eddig az, hogy a hajók elég jól tudnak magukról gondoskodni. Persze más ha IS vagy OOS vagy...
"Ha belegondolok a TC-hez talán csak két modot használtam az évek során, itt meg máris hatnál járok, pedig épp hogy csak elkezdtem a játékot."
Hihető... én például rengeteget használtam: MARS, CAG, CLS, Missile Defense Mosquito, CODEA, Salvage Claim Software, és még egy csomó, amire már nem is emlékszem, hogy az olyan teljes overhaul modokat, mint az XTC, ne is említsem... Most lehet, hogy ezzel is arra akartál utalni, hogy annyira szar, hogy egy rakat modot kell hozzá használni, hogy játszható legyen, de akkor ugyan ez hatványozottan elmondható a régiekről is, mert azokban is rengeteg hiányzó vagy hibásan működő funkciót a modok orvosoltak, sőt az Albion Prelude gyakorlatilag egy nagy modgyűjtemény...