Itt az állomások és a nagyobb hajók is több különböző modulból állnak, ha kommunikálni akarsz a hajóval vagy az állomással, akkor a dokk ikonjára kattintva tudod megtenni (állomások esetében ebből több darab és többféle is van, ahol különböző foglalkozású emberek vannak). Állomások esetén a különböző gyártó moduloknak is külön ikonja van, ezek szkennelésével (meg kell közelíteni a modul ikonját, be tudsz kapcsolni egy nézet módot is ami mutatja a már beszkennelt modulokat) tudsz árkedvezményekhez jutni az adott állomáson.
A Skunk különböző pilótafülkéit az állomásokon található Mechanic-ok árulják, de van külső nézet is.
A térkép és az univerzum felépítése is teljesen másmilyen, több különböző naprendszer van (System), ezeket az előző játékokból ismert kapuk kötik össze (ezek a naprendszerek a megfelelői az előző játékok szektorainak). A naprendszereken belül vannak a szektorok (Sector), ezeket a kék színű Super Highway-k kötik össze. A szektorok pedig zónákból állnak (Zone), amik a sima sárga színű Highway-kkel vannak összekötve.
Ha áttanulmányozod ezt a három szintű térképet, akkor láthatod, hogy az egyes (Super) Highway-k honnan indulnak és hová visznek. A nagyobb hajók nem használják a (Super) Highway-ket, a szektorok között Super Highway-k helyett a Jumpdrive-t használják, vagyis ugranak (a Jump Beacon-ökhöz, ami többnyire a szektorok központi zónájában található), a zónák között is a Highway-k helyett Boostert használnak, vagyis egyenesen a cél zónába repülnek nagyon gyorsan, keresztül a szektoron, ami van amikor gyorsabb, mintha a Highway-ken mennél keresztül. Ezt ki lehet használni, a nagyobb hajóknak van gravitációs tere, ami hogy ha elég közel vagy hozzájuk, magával húz, vagy egyszerűen csak dokkolhatsz is velük.