A kapitális hajók harca egyszerûen rosszul volt megoldva eddig: minél jobb pozícióba állt egy hajó (értsd: minél több ágyú szegezõdött az ellenséges hajóra), annál nagyobb volt a nyerési esélyed, sõt, az egész csak ennyibõl állt + oldalmenetes irányításból, ami megint túl jól mûködött a játékosoknak. Ebbõl kifolyólag, a játékos egy egyszerû Titánnal is ki tudta irtani az egész univerzumot, a többi hajót csak azért ugratta be a rendszerbe, hogy elterelje az aggrót a saját hajójáról.
Most viszont mivel már nem lesz direkt kontroll a kapitális hajók felett, bonyolítva lesz a helyzet... Ami nem rossz dolog a fentiek miatt.
A saját hajónkat (Albion's Skunk) úgy képzeljük el, mint a Darkstar One-t.
Azt is megkockáztatnám, hogy az egész X-Rebirth-öt a Darkstar One inspirálta. A hajót ott abba az irányba fejlesztetted, amelyikbe akartad, de ott is csak egy hajó állt rendelkezésedre. Az viszont bõven elég volt, mert minden hajónál erõsebb volt a megfelelõ szinten. X-Rebirth-ben valószínûleg nem lesznek szintek, tehát máshogy van a rendszer megoldva (több mint valószínû, hogy itt is kreditért fogod vásárolni az újításokat).
Aztán meg, ott van a csini nõi másodpilóta. Jó, mondjuk azt állítani, hogy azt csak a Darkstar One-ból vehették át túlzás, itt viszont a másodpilóta nem csak egy történet elem lesz, hanem õ fogja irányítani a hajód, ha te nem vagy benne, vagy drónozgatsz.