Mellesleg, én legalább annyira tisztelem a fejlesztõk munkáját, mint Te, ha nem jobban. Ugyanis 3DS max-ban dolgoztam több mint 10évig, még ha nem is játékszotver területen, hanem filmiparban. Pontosan tudom, mekkora munka ilyen komplexitásal a 3D modelezés. Emellett, a mûfaj is kedvencem. Ezzel együtt, a késztermékkel kapcsolatosan van véleményem adott esetben negatív is. Ennek azonban semmi köze a fejlesztõk erõfeszítéseihez (és azért ne feletsük már el azt sem, hogy ez alapvetõen egy üzlet). Nekik is érdekük, hogy olyan szoftot készítsenek, ami tetszik az embereknek, mert csak akkor fognak vele pénzt keresni (persze ez így nem teljesen igaz, lévén általában a fejlesztõ már csak egy igásló marad miután leszerzõdött, a hasznot a kiadó söpri be nagyrészt)...
Többször leírtam, hogy a grafika grandiózus, csodálatos, a modellek szépen, aprólékosan kidolgozottak, az effektek jók. A cel-shader használata ezzel együtt kapitális hiba! Ez a véleményem! Tovább megyek, szerinte Te tévedsz és ez nem a lead artist ötlete volt, hanem a kiadóé. Meglepõdnél, mennyi mindenbe beleszólnak. Nem tartanám meglepõnek, ha látva a Borderlands sikerét, ráparancsoltak volna az Ego-ra, hogy ez kell nekik is. Azt sem hinném, hogy a joypad-ot az Ego erõlteti, ez is tipikus kiadói elvárás, hogy konzolosítani lehessen a játékot, és így szélesebb vásárlóréteget tudnak megcélozni...Kötve hiszem, hogy az Lead Designer akar egy 5gombos joypaddal vasrázsolni.