Az a baj, hogy fogalmad sincs a léghajókról és tele van a fejed téves elképzelésekkel. Ilyen volt az hogy merev vázasak vagy hogy a gondola a ballonhoz van rögzítve. Ugyanezért veszel alapul egy kis méretû léghajót, holott a méret növekedésével a használt gáz térfogata, és vele együtt a léghajó terhelhetõsége köbösen növekszik, miközben a légellenállásnál számító felülete, és ezzel együtt az igényelt motor teljesítménye négyzetesen növekszik csak. Nagy léghajóknál ez brutális eltérést okoz. Legyen itt konkrét példa is:
USS Akron léghajó - 81 tonna hasznos teher - 8 x 420 kW = 3.360 kW motor
Antonov An-22 repülõgép - 80 tonna teher - 4 x 11.030 kW = 44.120 kW motor
Ráadásul a léghajó alacsony sebességnél (70km/h) a motorteljesítmény mondjuk a harmadát, esetleg felét használja terheléstõl függetlenül. Ezzel szemben ha az An-22-est megterheled, hát ennél jobban fogja használni a motorjait.